След като пред последния един месец много търговски обекти затвориха врати и ежедневието на всички ни претърпя обрат, въведените мерки за социална изолация ограничиха контактите с външния свят максимално. Без изненада, ръст започнаха да бележат и онлайн магазините, включително и аптеките. Поне такова отбелязва и Apteka.puls.bg.
Те отчитат и промяна в потребителското търсене. Преди настъпването на епидемията с коронавирус преобладават поръчките в категориите козметика, билкови продукти и някои масови продукти за грип и настинка, отпускани без рецепта и с противотемпературен и обезболяващ ефект, както и медицински изделия.
Още през февруари обаче забелязват нагласата на потребителите да търсят и поръчват артикули за защита от разпространението на новия вирус - санитарни материали и медицинските принадлежности, като хирургически маски, стерилни ръкавици. Много потребители поръчват и продукти от категорията на имуностимулаторите за възрастни с витамини и минерали и хранителните добавки. Последните са или комплекс витамини и минирали, или отделни като витамин С, витамин А и витамин Е.
През март месец независимо от факта, че извънредните мерки у нас се обявиха и влязоха в сила почти посредата му - на 13 март, при онлайн заявките от аптеката се отчита доминиращо място на две категории продукти. Това са парацетамолови продукти и хирургични маски. МНого потребители търсят и кислородна вода и антибактериални мокри кърпички.
В началото на април продължава тенденцията в заявките на парацетамолови продукти и антиактериални средства за ръце, но се проявява нова тенденция на закупуване на козметични средства и превързочните материали. Докато преди мерките преобладаващите заявки за козметика са предназначени за бебето и майката, то сега прави впечатление, че са интересът се е пренасочил към грижа за здравето и красотата на кожата на лицето и на тялото.