Писма с оплаквания са постъпили в Министерството на културата във връзка с работния процес в Народния театър "Иван Вазов".

Поради тази причина министърът на културата Кръстю Кръстев и неговият заместник Виктор Стоянов се срещнаха днес с вносителите на писмата. Авторите им запознаха министрите подробно с оплакванията си по казуса.

Стоянов призовал, ако има други сигнали, те също да бъдат подадени, за да могат да бъдат разгледани. Министър Кръстев пък увери вносителите на писмата, че ще извърши обстойна проверка и анализ на подадените сигнали.

"Иска ми се след толкова години работа, да търсим причини не да се разделяме, а да се обединяваме около важните за всички ни в културата теми", посочи в края на разговора Кръстев.

Според него Народния театър "Иван Вазов" трябва да е пример за обединение, за да може да води останалите културни институти да фокусират творческата енергия.

Специфики относно съдържанието на писмата и оплакванията не бяха оповестени в прессъобщението от Министерството на културата.

Припомняме, че през последните месеци има сътресения в Народния театър. Вчера актьорът Камен Донев преустанови участието си в представление в театъра. Два месеца преди това, директора на театъра Васил Василев заведе дело срещу него за обида.

Във връзка с напрежението и скандалите в театъра са образувани две дела в Софийски районен съд. Скандалът завърши с уволнението на Александър Морфов, а впоследствие бе създадено движение от подкрепящи го актьори.

Преди това се бе разразил скандал заради назначението на бившия пиар на ДПС Велислава Кръстева като пиар на театъра. Впоследствие тя напусна поста на края на февруари т.г. 

Тогавашният министър на културата Велислав Минеков бе разпоредил проверка по случая. Той посочи, че в екипа на Народния театър имало доста съмнителни назначения. Впоследствие Минеков се оказа единственият сменен министър в състава на новото служебно правителство.

Те, жертвите

Те, жертвите

Както в Народния театър, така и в БНТ, така и навсякъде. Много удобно е да се пишеш жертва, при положение че всъщност ти си насилникът