Работна група с участието на всички ангажирани организации ще предложи нова концепция за подобряване на обучението на участниците в движението по пътищата.

Припомняме, че днес по-рано над 200 автоинструктори блокираха с колите си центъра на София. С искане да бъде отменена наредбата, която въвежда нова система за контрол над обучението на водачите и увеличава броя на часовете за подготовка от 31 на 42.

За автоинструкторите законодателят е „държавно магаре“

За автоинструкторите законодателят е „държавно магаре“

Протест блокира центъра на София

Работна група с участието на всички ангажирани институции, браншови организации, академични среди и неправителствен сектор ще разработят цялостна нова концепция за промяна на обучението за подготовката на участниците в движението. Това съобщи председателят на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова след среща с представители на протестиращите днес автоинструктори.

При срещата с автоинструкторите министърът на образованието Красимир Вълчев е обещал на инструкторите да спре заповедта си за увеличаване на часовете за кормуване.

Министърът на образованието и науката Таня Михайлова, заяви че заповедта, срещу която недоволства част от бранша не е влязла в сила като поясни, че Министерството на образованието и науката никога не се е фокусирало върху броят часове, а върху това как се провеждат те.

За автоинструкторите законодателят е „държавно магаре“

За автоинструкторите законодателят е „държавно магаре“

Протест блокира центъра на София

"Трябва да спрем да говорим на парче за обучението. Затова след срещите днес с участието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и министъра на образованието и науката Красимир Вълчев бе взето решение да се сформира нова работна група, която да обхване всички аспекти свързани с него", подчерта Малина Крумова.

По думите й шофьорският курс е само един практически елемент от обучението ни да бъдем участници в движението затова и то трябва да започва от най-ранна възраст и да бъде по-добре координирано през всичките му етапи.

Работната група ще разработи предложения, които да бъдат синхронизирани с новия закон за движение по пътищата и да обхванат и елементи като нуждата да има допълнителни ограничения за новите водачи, след придобиване на тяхната правоспособност.

Работната група ще има ясно разписани правила за провеждане на заседанията, а в нея ще бъдат поканени максимално широк кръг от специалисти и организации.