Наполовина ще се намали времето за обслужване на гражданите в данъчните поделения след въвеждането на система за управление на опашките, съобщи БНР.

Първото поделение, което заработи по този начин, е на столичния офис "Изток", през който средно дневно минават около 600 души, а в пикови моменти се обслужват до 1200.

Система за управление на опашките - може да звучи сложно и неразбрано, но на практика това е един компютър, който е поставен на входа на офиса.

След като се посочи каква декларация се подава, компютърът дава индивидуален номер на всеки клиент, а на табло се отчита кой номер се обслужва в момента.

Така например ако клиента получи номер 200, а на таблото свети 100, значи преди него ще бъдат обслужени 100 заявки.

Според директора на приходната агенция Мария Мургина времето за обслужване ще се намали два пъти.

"Ако днес е 11 в нашия офис ще има преобладаващо клиенти, подаващи декларации по Закона за ДДС, системата веднага отразява колко наши клиенти чакат и ние веднага преразпределяме служителите си," поясни Мургина.

Министърът на държавната администрация Николай Василев заяви, че системата ще показва на началника на офиса и кой служител как работи.

"Защо примерно госпожата на гише 7 е обслужила днес 58 клиента, а на гише 6 само 4. Къде е бил човекът зад гише 3 от 12:00 до 15:00 часа," допълни Николай Василев.

Първите клиенти, които получиха бележка с номерче бяха изненадани. По-възрастните не оценяват технологичния напредък, но днес опашки не е имало.

Сигурно е, че струпване ще има в края на април, когато изтича срокът за подаване на декларациите за доходи, получени през миналата година.