Европейският център за транспортни политики призовава за оставката на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА). Това се казва в позиция на ЕЦТП.

"Очевидно е, че обемът на обществения превоз на пътници и товари на територията на Република България се увеличава непрестанно. И заради преминаването на все повече организирани туристически групи, и заради нарастващия вътрешен трафик, както и заради бума в строителния сектор, изкарващ на пътя все повече тежки камиони. Очевидно е също, че в отговор на тази нова реалност темпото, с което ИААА адаптира работата си и следва тенденциите, е догонващо и нискоефективно", изтъкват от ЕЦТП.

Ранени деца при катастрофа със сръбски автобус на АМ "Тракия"
Обновена

Ранени деца при катастрофа със сръбски автобус на АМ "Тракия"

Все още информацията по случая е оскъдна

От Европейския център за транспортни политики посочват, че ИААА е забавила транспонирането на пакета "Мобилност", като 18-месечният гратисен период за това е изтекъл на 2 февруари тази година, а до момента все още няма изменение на Закона за автомобилните превози. В позицията се допълва, че по този начин България за пореден път е заплашена от наказателна процедура.

От ЕЦТП заявяват също, че на 12 януари 2022 година е изтекъл срокът, определен в Наредба Н32 за техническите прегледи, където имали изискване уредите за измерване на пунктовете да бъдат така свързани, че в реално време да предават информация в системата на ИААА. Това така и не се е случило и досега.

И още - до 8 юли 2022 година всички таксита трябвало да са с нови таксиметрови апарати с оценено съответствие, изискване, въведено през 2020-а в Закона за автомобилните превози, но въпреки почти 2-годишния гратисен период, това все още не било изпълнено.

Гълъб Донев очаква засилени мерки от МВР за пътна безопасност

Гълъб Донев очаква засилени мерки от МВР за пътна безопасност

Премиерът благодари на гражданите, които са се притекли на помощ

"Важно е да се отбележи още, че по отношение на измененията в наредбата за провеждане на практическите изпити за придобиване на правоспособност на водачи, влезлите през месец април тази година изменения, целящи намаляване на корупцията, също не бяха въведени.

Заради всичко изброено, сме убедени, че ИААА се нуждае от реформа, както и от промяна в подхода и начина на мислене, защото всичко това пряко засяга пътната безопасност и авторитета на България като член на ЕС", се посочва също в позицията.

Шишков смени шефа на АПИ

Шишков смени шефа на АПИ

Мястото на Тодор Василев заема Иво Иванов