Не бива да се прави паралел с пожара във влака София-Кардам.
Това заяви Гено Генов, директор на служба „Безопасност, контрол и вътрешна сигурност" в БДЖ, цитиран от БНР, във връзка със снощния пожар във влака София-Пловдив.
Всичко вътре е изгоряло. Ще е трудно да се намерят някакви доказателства, каза още Генов. Той добави, че предстои да се извърши пожаротехническа експертиза на вагоните, такава, каквато беше извършена на влака София-Кардам.
Припомняме, през нощта на 28 срещу 29 февруари при избухнал пожар във влака София - Кардам загинаха 9 души.
Генов уточни, че се е изгорелите вагони са два - първият и вторият, като пожарът е възникнал в шкаф номер 11 на втория вагон. Персоналът е предприел опити да изгаси пожара с наличните пожарогасители, но след като не са успели, са предприели веднага евакуация на пътниците, каза още той.
Същевременно Димитър Добрев - директор на „Пътнически превози" в БДЖ в Пловдив заяви, че влаковата композиция е била изрядна преди да потегли по направлението си
Добрев добави, цитиран от радио Пловдив, че не се обвърза да прави предположения за причините за пожара, но заяви, че екипът на влаковата композиция няма никаква вина и е действал адекватно на ситуацията.
Според него БДЖ се нуждае от цялостна подмяна на композициите със закупуването на нови пътнически вагони.
Междувременно от БДЖ съобщиха, че снощи към 23:10 ч. е възстановено движението на влакове по едната железопътна линия в участъка между Пловдив и Тодор Каблешков.
Композициите се движат с дизелови локомотиви, тъй като контактната мрежа е прекъсната след инцидента в района на спирка Прослав и не е възможно преминаването на електрически локомотиви.
Нощните влакове и ранните сутрешни влакове са преминали през участъка със закъснение от около 30 минути средно на влак.
Предстоят ремонтни работи по възстановяване на контактната мрежа в участъка, по време на които движението на влакове между Пловдив и Тодор Каблешков ще бъде временно преустановено.
От БДЖ създават организация за превоз на пътниците с автобуси в този участък.
Жоро Павето
на 22.07.2008 в 14:16:48 #14Наблюдавал съм,как 5 метра кабел,на открито, захранващ 1 крушка, постепенно да си гори като бикфордов шнур,а лампата си свети.
MIKIMAX
на 22.07.2008 в 14:02:26 #13Същевременно Димитър Добрев - директор на „Пътнически превози" в БДЖ в Пловдив заяви, че влаковата композиция е била изрядна преди да потегли по направлението си ..................................... Как може да е ИЗРЯДНА, след като следва такъв кошмар часове след това? Този случай и даденото обяснение изключително много напомня уверенията на правителството, че в държавата всичко е наред, само дето "изгоряхме" в очите на цяла Европа и света...

gg_
на 22.07.2008 в 13:59:35 #12Жоро Павето, то при тея вагони изолацията на таблото и самото табло са от еднакви материали т.н. ръжди
Жоро Павето
на 22.07.2008 в 13:34:27 #11производител ?
Жоро Павето
на 22.07.2008 в 13:32:06 #10Някой знае ли,кой е производиля?
Жоро Павето
на 22.07.2008 в 13:30:03 #960 годишни самолети летят,и нищо им няма,защото се правят превантивни ремонти.
Жоро Павето
на 22.07.2008 в 13:27:09 #8Колкото и да са стари вагоните,ел.таблото би трябвало да е изолирано от корпуса на вагона,и поставено на умно и безопасно място.При такова запалване,е виновен производителя на вагоните,или БДЖ масторите са подсилили бушоните,и при основен ремонт, са слагали каквито жици намерят!Много отдавна са изобретени негорими меки брони за кабели.
aler
на 22.07.2008 в 12:46:19 #7Е,как да не правим аналогия,като и ти сам я правиш!?!Разликата е само една - тези пътници извадиха повече късмет!!!А и правителството ,което е отговорно,си е същото!Всичко съвпада,ако изключим марката на запалилия се дезодорант! По-трудното е да не се прави тази аналогия!!!
Max
на 22.07.2008 в 11:54:20 #6ЗАЩО ДА НЕ ПРАВИМ АНАЛОГ???? ЗАЩОТО ТОЗИ ПЪТ ПО СЛУЧАЙНОСТ НЯМА ЖЕРТВИ=НЯМА ВИНОВНИ??????????????????????????????????
MmM
на 22.07.2008 в 11:26:32 #5Генов уточни, че се е изгорелите вагони са два К'во, к'во казааа?
leminkainen
на 22.07.2008 в 11:18:17 #4Точно тези вагони, дето са изгорели сега, са най-големите катафалки в БДЖ. Пътувах с подобна към Лакатник преди два месеца и мога само да кажа, че това, че две такива са изгорели, всъщност си е направо услуга. Освен това са толкова потресаващо мръсни, че можем да възприемем изгарянето им като вид дезинфекция.
barabata
на 22.07.2008 в 11:07:37 #3"Същевременно Димитър Добрев - директор на „Пътнически превози" в БДЖ в Пловдив заяви, че влаковата композиция е била изрядна преди да потегли по направлението си" Явно е била изрядна, нека да няма съмнение в това, също така не правете аналог с предишния пожар - той беше съвсем другаде и по съвсем друго време! Не може да се правят такива причинно-следствени връзки, трайте си до следващия път...
mrasnika
на 22.07.2008 в 10:36:26 #2Естествено че не може да се сравнят, единствената разлика е, че тук хората са имали късмета да не изгорят, за разлика от тези в спалният вагон. След далаверите в БДЖ старите вагони са пътуващи ковчези въпрос на време е кога пак ще си отиде някой бантустанец
Shinobi
на 22.07.2008 в 10:30:31 #1Да, правилно! Когато след 2 седмици пламне още някой влак и него ли ще го сравняваме със София-Кардам? Айде моля ви се, не така... Всеки пожар си е за себе си!