От Института за пътна безопасност дават регионалния министър Виолета Комитова на прокуратурата. Пробойните рани на АМ "Тракия" и казусът с пътя за Айтос коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред news.bg

Магистрала "Тракия" е в критично състояние. Милчев даде пример с пътя от София до Айтос, където днес от института са преброили 122 места, в които мантинелата е повредена след катастрофи, а новата мантинела е повредена на над 20 места. Това я превръща в опасна. Ние от Института ще сезираме прокуратурата за безстопанствеността от страна на г-жа Комитова, заяви Милчев.

Попитан, защо няма да търсят отговорност от АПИ, Той заяви: "АПИ е обезглавена, затова Комитова трябва да понесе цялата отговорност за случилото се." Милчев поясни, че АПИ не си търсят парите от застрахователите.

Край на ремонтите по АМ "Тракия" за това лято

Край на ремонтите по АМ "Тракия" за това лято

Утре пускат движението и в платното за София в участъка между Чирпан и Стара Загора

Във връзка със казуса с пътя за Айтос, той коментира, че в града е настанал транспортен хаос. Начинът, при който в паниката решиха да решават проблема - на принципа няма камион - няма проблем - създаде много настроения и противопоставяне в самия град, бе категоричен той.

Според него всички кръстовища трябва да бъдат повдигнати. По този начин шофьорите ще карат по-бавно, поясни той. От института предлагат да се закупят празни кутии за камери. Ще има 4 стационарни камери като само една камера ще се върти в тези 4 кутии. И така шофьорите ще намалят, защото няма да знаят камерата в коя кутия е, добави той. Според него ключов момент в катастрофите в Айтос, а й не само там е, че транспортните фирми карат с техническа неизправност. Днес имахме информация, че АПИ ще пусне транзитно преминаващите през града камиони. Според Милчев, правилният вариант е да се контролира трафика. Ние предлагаме да се изградят инженерни съоръжения, да се поставят камери и да се контролира изправността на товарните превозни средства. Той добави, че кмета на Айтос иска от института да направят доклад на целия път, който е 5 км.

МРРБ обеща обходен път на Айтос след тежката катастрофа
Обновена

МРРБ обеща обходен път на Айтос след тежката катастрофа

От министерството обаче не се ангажираха със срок за изграждането му

По отношение на предложението на МРРБ да се направи обходен път на Айтос, Милчев определи това решение като хвърляне на прах в очите. Той поясни, че в доклада, в който те ще опишат пътя, ще предложат меки и твърди мерки.

В държавните институции в момента не управляват експерти, а управляват интереси, бе категоричен той.