От Института за пътна безопасност дават регионалния министър Виолета Комитова на прокуратурата. Пробойните рани на АМ "Тракия" и казусът с пътя за Айтос коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред news.bg
Магистрала "Тракия" е в критично състояние. Милчев даде пример с пътя от София до Айтос, където днес от института са преброили 122 места, в които мантинелата е повредена след катастрофи, а новата мантинела е повредена на над 20 места. Това я превръща в опасна. Ние от Института ще сезираме прокуратурата за безстопанствеността от страна на г-жа Комитова, заяви Милчев.
Попитан, защо няма да търсят отговорност от АПИ, Той заяви: "АПИ е обезглавена, затова Комитова трябва да понесе цялата отговорност за случилото се." Милчев поясни, че АПИ не си търсят парите от застрахователите.
Във връзка със казуса с пътя за Айтос, той коментира, че в града е настанал транспортен хаос. Начинът, при който в паниката решиха да решават проблема - на принципа няма камион - няма проблем - създаде много настроения и противопоставяне в самия град, бе категоричен той.
Според него всички кръстовища трябва да бъдат повдигнати. По този начин шофьорите ще карат по-бавно, поясни той. От института предлагат да се закупят празни кутии за камери. Ще има 4 стационарни камери като само една камера ще се върти в тези 4 кутии. И така шофьорите ще намалят, защото няма да знаят камерата в коя кутия е, добави той. Според него ключов момент в катастрофите в Айтос, а й не само там е, че транспортните фирми карат с техническа неизправност. Днес имахме информация, че АПИ ще пусне транзитно преминаващите през града камиони. Според Милчев, правилният вариант е да се контролира трафика. Ние предлагаме да се изградят инженерни съоръжения, да се поставят камери и да се контролира изправността на товарните превозни средства. Той добави, че кмета на Айтос иска от института да направят доклад на целия път, който е 5 км.
По отношение на предложението на МРРБ да се направи обходен път на Айтос, Милчев определи това решение като хвърляне на прах в очите. Той поясни, че в доклада, в който те ще опишат пътя, ще предложат меки и твърди мерки.
В държавните институции в момента не управляват експерти, а управляват интереси, бе категоричен той.
oktavian
на 01.10.2021 в 08:02:21 #2След като Радев и назначените от него служебни правителства поеха управлението хаосът настъпи рязко и отчетливо се видя, че те не могат да управляват държавата!
Avatarx
на 30.09.2021 в 14:24:54 #1Тъпо! Цялата т.нар. "магистрала" е подигравка, както и тези, строящи се в момента! Без стоманобетонна основа, без минималнодопустима дебелина на асфалтово покритие и с опасни по принцип мантинели, дори и като нови, закупени явно от битака - некачествени, неподходящи и безотговорно нацвъкани навсякъде. Да не говорим за смешното разделяне на платната и липсата на шумоподавящи елементи. По същество много далеч от "магистрала" е този двулентов път!