От гражданската организация Спаси София критикуват старта на новата билетна система в София, която според тях не дава възможност на гражданите да ползват билети за време. "Основната цел трябваше да бъде билет за определено време, който да дава възможност да се прекачвате неограничен брой пъти между различните превозни средства. Вместо да дупчите два билета за 3,20 лв., с билет за определено време, пътуването би струвало само 1,60 лв. Смятаме, че е недопустимо ЦГМ да се хвали с нова система, която практически не носи никакви подобрения за столичани." - обяснява Андрей Зографски от Спаси София.
Градските активисти припомнят, че мега-поръчката, струваща на софиянци около 100 млн. лв. трябваше да въведе нов и много по-гъвкав начин за таксуване в София и именно подобряването на условията за пътуване с градски транспорт беше основен мотив за скъпата поръчка. "София остава с остарелия си модел на таксуване, и всяка смяна на превозно средство изисква нов билет. Това е огромен проблем защото София е голям град и пътуването много често налага смяна на превозно средство или комбиниране на метрото с наземния транспорт. Разочарование и пропусната възможност е решението на ЦГМ и управляващите от ГЕРБ, че новата билетна система всъщност не предоставя тази възможност за гражданите. Защо получаваме още от същото след 10 години чакане на новата система, за която похарчиха колосална сума пари?" - пита Гергин Борисов от организацията.
Липсата на нова билетна политика е повод за нови критики на Борис Бонев към управляващите от ГЕРБ и кмета Фандъкова. "Безотговорно е да похарчиш толкова милиони и да не предоставиш качествено нова услуга, както и значително улеснение за пътуващите с градския транспорт. Вместо да привлечем нови пътници, с което да намалим задръстванията, нито ГЕРБ, нито ЦГМ предложиха адекватен модел за нова билетна система. Пускането на системата беше многократно отлагано и въпреки това управляващите отново не са си свършили работата. Милионите са усвоени, а подобренията за пътниците остават за светлото бъдеще. Отговорността за това е на г-н Дилчев, който е партийно, а не експертно назначение на управляващите за директор на ЦГМ. - категоричен е общинският съветник.
Dino
на 06.06.2021 в 09:19:16 #1Ето още една причина от многото ГЕРБ да не са на власт! Системата за отчитане за смяна на няколко превозни средства освен че е задължителна,второ че тя трябва да бъде наземен и подземен за 2ч.някъде,то и трето много важно е цените на билетите и картите да се отчитат спрямо минималната работна заплата за страната,а не средната такава,порйди простия факт че във България има доооста бедни семейства,безработни и работещи с лични доходи под 700лв./месец! Нека се направи нещо за пътниците така че да не почувстват джобните си разходи за деня да не го отдадат на това за градския транспорт,а една сума за която да бъдат доволни всички страни в триъгълника МТ-заплати на шофьорите-реални и намалени цени за пътуване на хората(не само в София)!!