Открито писмо със седем въпроса изпратиха до президента, премиера и министъра на транспорта, служителите от авиокомпаниите на товарната авиация
Питанията засягат проблемите на работещите в карго авиацията, предвид опасността от закриване на отрасъла.

Сред въпросите основно място заема този за преговорите и затварянето на предприсъединителната глава „Транспорт". От отвореното писмо става ясно, че поетите от държавата ангажименти не са съгласувани с фирмите от транспортната авиация, най-силно засегнати от тях.

Защо е допуснато спиране на самолети Ан-12, регистрирани в страна членка на Европейския съюз при положение, че същият тип самолет продължава да лети в европейското пространство под чужд регистър, включително и от летищата на Република България до днес, питат още хората от бранша и искат за узнаят кой ще поеме политическата отговорност за наложената предпазна клауза спрямо авиацията.

Според тях правителството не защитава равните Европейски права на своите фирми, като ги лишава от правото на бизнес.

Друго питане е кой носи отговорност, че българските карго превозвачи са получили два месеца срок да въведат изискванията на Европейската общност, при положение, че те са известни Министерството на транспорта и Гражданската Въздухоплавателна Администрация от три години.