България, която е засегната тежко от кризата и чиято инфраструктура спешно се нуждае от обновяване, рискува да пропусне възможността да финансира това модернизиране с пари от ЕС, защото не се е захванала здраво с корупцията, както настоява Брюксел.

Това отбелязва в днешния си материал Франс прес, на която се позовава БТА.

Две важни предприсъединителни програми ИСПА и ФАР, от които България имаше право (да получава финансиране) и след присъединяването си през 2007 година, бяха спрени миналата година.

Над 700 милиона евро останаха замразени заради съмненията за корупция и конфликт на интереси в Агенцията за пътна инфраструктура. Поради същите причини задействането на програмите Транспорт (два милиарда евро) и Регионално развитие (1,4 милиарда евро), съфинансирани от България и ЕС, бе забавено.

На няколко пъти Европейската комисия отправи предупреждение към София.

Председателят на Еврокомисията Жозе Мануел Барозу изпрати писмо в края на март до премиера Сергей Станишев, в което посочи, че вижда три области, в които България би трябвало да може да покаже конкретни резултати до лятото и изреди задържането и преследването на заподозрени в корупция, модернизирането на Наказателния кодекс и дисциплинарните разследвания в прокуратурата, допълва Симеонова.

След замразяването на кредитите през юли вече 220 милиона евро са окончателно изгубени.

А останалото (финансиране) би могло постепенно да се изпари заради трупащите се значителни закъснения в изразходването на средства с изтичането на сроковете без да бъде постигнат значителен напредък, отбелязва агенцията.