Част от гратисчиите в градския транспорт в София са служители на министерства и хора с добри доходи. Това е установила проверка на Столичната община.
Днес Общинският съвет прие икономическата рамка за 2014-а година за транспортното обслужване с обществен градски транспорт.
Според съветниците от БСП, има реална опасност Столичният градски транспорт да завърши годината с недостиг от нови 34 млн. лв.
Нагласени финансови параметри в икономическата рамка за 2014 г. на транспортното обслужване на София, видя общинският съветник от БСП Калоян Паргов.
"Пак имаме едно нагласяване на параметрите, включително финансовите, както и километрите, спрямо възможностите на Столична община. Това, което трябва да очакват столичани, са по-големи интервали на наземния градски транспорт, който да компенсира недостига на средства", коментира Парков, цитиран от БНР.
Заместник-кметът по транспорта Любомир Христов обясни, че общината е предвидила над 23 млн. лв. за покриване на евентуални загуби на транспортните оператори през тази година. По думите му, столичани ще получат подобрена транспортна услуга.
"Нужен е един много сериозен анализ какви трябва да бъдат въобще цените на транспортните документи в града и какво ще бъде отношението към гратисчиите. Проверките и анализите, които до момента са установени, са хора, които включително са служители на различни министерства и големи компании, т.е. не е въпрос на финансова невъзможност, а по скоро е въпрос на отношение и нежелание да се заплаща услугата, която се потребява", посочи заместник-кметът.
Panther
на 20.02.2014 в 17:14:06 #2Безплатния градски транспорт е една съвсем реална идея, която се познва вече в няколко НАПРЕДНАЛИ европейски града. Ще се спестят разходи за кондуктори по цялата схема, включително и за полицаите които често ги придружават при акции, ще се спестят разходи за печатане и продажба на карти и билети, ще се спестят заплати и поддръжка на пунктовете за продажба на билети и карти. Ще се спести време на всички хора, като няма нужда закупуване на билети и карти. Ще се улесни работата на шофьорите които сега се занимават и с продажба на билети. Ще се спестят средствата хвърлени за електронни карти и системите им за контрол, по автобусите и разните електроники които сега контрольорите разнасят. И не на последно място - ще се стимулират много хора да използват градския транспорт, а не лични превозни стредства и ще се облекчи сериозно движението в цяла София. Ще се спестят на държавата огромни пари който сега отиват за бензин и поддръжка на тези коли. Ще се подобри екологичната обстановка. Платено може да остане само метрото, а ако първоначалния опит с надземния транспорт е успешен - може и метрото да се направи безплатно. Разбира се за тази цел трябват прогресивни хора които да мислят за доброто на софиянци и за бъдещето на града. Такива очевидно в общината няма.
Total ML
на 20.02.2014 в 17:11:26 #1Абсолютно си прав!!! А и между другото, точно тези споменатите хора, предполагам си плащат редовно данъците, осигуровките, сметките, за разлика от ЦИГАНИТЕ! Тях не ги глобяват в градския транспорт, защото - ще е дискриминация може би
Така единствено мен са глобявали, при положение че в автобуса има 8-10 РОМИ и Ромки, за тях всичко трябва да е безплатно
Ние ще им го плащаме! Всичко!!
