С 1,61 лв. ще поскъпне всеки курс на таксито, независимо дали е 5, или 15 километра, съобщиха от 24 часа. Това би станало, ако бъде прието искането на браншовите организации на такситата първоначалната такса да е три пъти минимумът на дневната тарифа, която в София е 0,77 лв.
Така при среден курс от 5 км и престой от 11 мин поскъпването ще е 23%. При 15 лв., или дълъг курс, ще е с 10 на сто.
Припомняме, че таксиметровият бранш иска промени, както по отношение на тарифите, така и относно правилата за движение. Председателят на Съюз "Такси" Кирил Ризов заяви, че за осма година тарифите и таксите на такситата в София не са коригирани.
За 2019 г. бяха приети минималните тарифи за столицата - 77 ст. дневна и 88 ст. нощна тарифа, посочи той и допълни, че повечето таксита возят на минимални тарифи, независимо че са били отпуснати доста пари от Столичния общински съвет.
Минимална и максимална първоначална такса е основно искане на таксиметровия бранш, за което те са събрали и няколко хиляди подписа. Промяната може да стане с изменение на наредба и е в правомощията на министъра на транспорта Росен Желязков. В момента първоначалната такса е 0,70 лв., настоява се да е 2,31 лв. минимална, а максималната да е 3,90 лв.
Така щяло да се сложи край на плащането на ръка за къси разстояния, за да се съгласи таксиджията да направи курса.
Съюз "Такси" има предложение за минимален и максимален праг за всяка от трите такси - начална, повикване и престой. За минута престой предложението е минимумът да е не по-малко от 30% от минималната дневна цена на километър и не повече от 50% от максималната тарифа на километър, която е 1,30 лв. Така цената за престой, която сега е 22 ст., би станала с долен праг 23,1 ст., а максималната - 65 ст. Минималната такса за повикване да е 0,77 лв,, а максималната - 1,30 лв.
Тази седмица предстоят разговори с експерти на министерството на транспорта. Министър Желязков е поискал икономическа обосновка за поскъпването на началната такса, която от бранша вече подготвят, каза Спас Атанасов, председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи.
AviMC
на 13.01.2020 в 21:28:45 #1Билетите за градския транспорт - скъпи, велосипедна инфраструктура - покъртителна, таксиметровите услуги и те поскъпват! Продължаваме да си караме колите. Ясно е, че няма да се случи през този век, както иска Фандъка да "слезем" от колите и да използваме алтернативен транспорт.