Технологиите и светът около нас се развиват бързо и понякога не си даваме сметка, че вече не е нужно да избираме между живот онлайн или офлайн - можем да постигнем баланс и да имаме и най-доброто от двете. А технологията е просто средство за постигане на това равновесие - помощник и инструмент, а не цел или ограничение.

"Технологията е средство, което улеснява живота ни много повече, отколкото да пречи", казва Мария Маринова, директор "Бранд и маркетинг комуникации" в Yettel, описвайки основната идея зад новата идентичност на телекома - балансът.

Върху нея е фокусирано и първото предложение на Yettel след ребрандирането - "Тийн" тарифа. То е знаково - за посоката на компанията, за това кой е най-важен - и за телекома, и за всички нас, и как може да се постигне баланс. В случая - баланс между желанията на децата и родителите.

Пакетът предлага нещо и за двете страни. Възрастните искат да са спокойни за децата си, тийнейджърите искат свобода, а офертата предлага и двете.

Планът е и изключителен балансиран между цена и услуга. Предложението на Yettel "Тийн" е за 25,99 лв. Децата получават 6000 мегабайта, 2000 минути, отделно по 10 000 мегабайта за социални мрежи, музика и видео, както, разбира се, и безплатен достъп до 5G мрежата на оператора.

В плана обаче е включен и неограничен достъп до иновативната образователна платформа iZZi, както и пакет "Онлайн защита", който осигурява предпазване от зловредни вируси и позволява на родителите да ограничават достъпа до сайтове, които смятат за неподходящи за децата.

"Тийн" се предлага и с 5G телефони, чиито цени започват от изключително атрактивните 5,99 лв. на месец за устройството на REALME.

"Ако искаме да бъдем телекомът, който помага на хората да намерят баланс, такъв трябва да има във всяко наше предложение. Затова и в този продукт е заложен балансът - и родители, и деца да получават онова, от което имат нужда", казва Мария Маринова за тарифата.

"Услугата дава на децата това, което те искат - много мегабайти и достъп до забавление, социални мрежи, чатове, музика и видеа", допълва тя.

Същевременно "Тийн" тарифата осигурява и спокойствие на родителите, които често се чудят колко свобода да дават на детето и как те да са защитени докато браузват.

Ето защо в пакета има неограничен достъп до супериновативния за България продукт - образователната платформа iZZi.

Снимка 567721

Източник: Yettel

В нея са събрани в електронен и интерактивен формат всички учебници на издателство "Клет България". Има и видеа за различните класове и те представят учебното съдържание интерактивно по начин, който е най-близък и интересен за учениците. В платформата има и аудио файлове и песнички за по-малките.

Това са все неща, които слагат на една плоскост ученето с обичайната, харесвана от децата електронна среда и са модерен начин образованието да достига до тях.

А това прави iZZi пример как технология може да се ползва като инструмент за постигане на баланс. Да се подпомага образованието през забавление и популярни и харесвани от децата формати като видеа и игри.

"Това дава успокоение на родителите, че през телефона може да се върши и нещо полезно", обяснява директорът "Бранд и маркетинг комуникации" на Yettel.

Нещо повече - с образователната платформа и възможността на родителя за контрол на съдържанието и достъпа, предложението на Yettel става и начин самите деца от малки да научат баланса между забавление и обучение.

Естествено, едва ли никой би искал детето му да учи само и единствено през смартфона си, затова и пакетът е достъпен и през компютър или таблет.

"Това, върху което искаме да насочим вниманието на родителите, е, че днешните деца са много умни и способни да се справят с живота. Технологията не пречи на тяхното развитие, а напротив, тя е въпрос на избор и преценка как да я използваме балансирано", казва Маринова.

Да не забравяме и достъпния 5G телефон, който пък може да е решение на вечния въпрос какъв телефон да получи най-младият член на семейството - нов, но на по-ниска цена и без особени възможности, или стария на баща си например.

Снимка 567720

Източник: Yettel

Основната група, към която е насочена услугата, са - както предполага името - тийнейджърите, но понеже връзката на децата със смартфоните започва доста преди тази възраст, тя може да се ползва за всички от 6 до 19 години.

"Тази оферта е първата за новия бранд, защото за нас децата са най-важното. Както и за обществото ни", казва Маринова.

Но "Тийн" тарифата е само началото и всичко от Yettel оттук нататък ще се базира на идеята за равновесието. Защото "технологията може да осигури баланса между живота онлайн и живота офлайн и да предлага нови решения", обяснява специалистът.

Решения, когато привидно ни се налага да избираме между почивка и работа например. А всъщност, благодарение на технологиите, можем да ги съчетаем.

"Не е нужно животът да се дели на работа и удоволствие - ако се чудиш между двете, можеш да имаш и двете. Дали да идеш на Витоша, или да гледаш Световното по футбол... Можеш да направиш и двете - да гледаш мача на живо от Витоша", обяснява Маринова.

Защото колкото и да сме свикнали и дори пристрастени към технологиите, обикновено щом стане дума за тях, първо се сещаме за негативи. А позитивите, които те носят в такива ситуации, са изключително много.

"Идеята е да се фокусираме върху начините, по които технологията ни помага, защото балансът не е "или-или", а е "и". Не се налага да избирам морето или професионализма, Витоша или видео срещата - мога да имам и двете. Онлайн и офлайн не са алтернатива едно на друго", казва бранд мениджърът.

Идеята за баланса, с който Yettel се превръща в оператор от ново поколение, идва от това, че телекомът отдавна предлага нещо много повече от минути и мегабайти.

Може би дори не си даваме сметка, но вече разчитаме на технологията за какво ли не - за документите си, за образованието, за работата си. Ако преди телефонът беше основно средство за свързване - да се обадиш или пишеш, сега частта на личното потребление е много голяма - да си водиш записки, да слушаш музика, да ползваш приложения за спорт, за мерене на крачки, за зелен сертификат...

"Затова търсим начини, по които телефоните да бъдат полезни за хората. Да насочим фокуса към позитивите, които технологиите носят. Че те са помощник, а не преносител на мегабайти", казва Мария Маринова.

Новото, различно отношение идва и от името - Yettel.

"Избрахме тази дума, защото имахме ясната идея, че не искаме да означава нещо, да идва с готово значение. Тя е ясна и различима, не затруднява никого, но е нова и ненатоварена със значение, което ние - с нещата, които правим - да напълним със смисъл", обяснява бранд и маркетинг директорът.

Балансът присъства и в новите цветове на телекома. Цветът лайм е много ярък, жив, смел и предизвикателен, а морско синьото е балансирано, заземено, спокойно и без рискове. Двата, в комбинация, също носят идеята за баланс, за правилната доза на игра между динамика и спокойствие.

Защо все пак балансът е водещ?

"За нас това е фундамент за живота на хората. Нещо, което трудно се постига. Ние не казваме - ето рецепта, изпълни я и си там. Това е пътешествие, при което през цялото време имаш в джоба мобилен телефон", казва Маринова.

Все пак само преди 3 години не можехме да си представим да сме в среща и по същото време да сме в движение или вкъщи, а сега милиони са открили този баланс с помощта на технологията.

Други пък не успяват. И тук идва Yettel, който може да помогне. "Но не и да дадем решението. Ние даваме инструмента, но всеки намира рецептата за баланс сам за себе си", казва Мария Маринова.

И това е едва началото на пътешествието - за компанията, която тепърва ще предлага нови интерпретации за това как технологията може да помага. И за всички, които търсят баланса. С телефон в джоба.