Програмата на Yettel за обучение на деца и младежи относно новите технологии и защитата в интернет спечели награда в конкурса "Златна ябълка", който се организира от Националната мрежа за децата (НМД). Отличието е в категорията "Корпоративно партньорство за децата - финансов принос" и отразява въздействието, което инициативата оказва върху благосъстоянието на подрастващите.
Конкурсът "Златна ябълка" се провежда за 15-а поредна година и има за цел да покаже героите на децата - личности, организации, институции, компании и техния принос към благополучието на децата и семействата в България. В тазгодишното издание бяха номинирани 59 кандидатури, а над 6000 потребители са участвали в онлайн гласуването.
Програмата "Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения" на Yettel подкрепя защитата на децата в интернет и овластяването им чрез развиване на ключови дигитални умения, важни за сигурността им в цифрова среда - критично мислене, разпознаване на заплахи и измами, защита на личните данни и др. Тя насърчава дигиталното образование, достъпа до знания и информираност за компетентните органи, към които подрастващите могат да се обръщат за помощ.
Мащабната инициатива вече повече от 18 години развива дигитално-медийната грамотност на населението чрез разнообразни онлайн и офлайн активности, насочени към ученици на възраст между 7 и 18 години, като най-уязвимите групи в интернет, учители и родители - заради ролята си на ментори и важни фигури за подрастващите.
В партньорство с Центъра за безопасен интернет (Safenet), издателство "Клет България" и образователната платформа prepodavame.bg на фондация "Заедно в час", компанията разработва безплатни материали и обучения за онлайн тормоз, фишинг измами, общуване с непознати, защита на личните данни и използване на платформи с изкуствен интелект. Дейностите в кампанията включват още интерактивни куизове и комикс с поучителни истории.
Инициативата Digital Scouts използва ученето чрез преживявания и игри като основен метод за усвояване на нови знания и техники за предпазване от рисковете в онлайн среда. В нея участват и популярни инфлуенсъри със забавни, но обучителни предизвикателства към последователите си, чрез които им показват как да се предпазват от опасностите в интернет и да изграждат добри дигитални навици.
С реализираните през 2024 г. инициатива на Yettel достига до над 74 800 деца по различните теми, свързани с новите технологии, заплахите в интернет и уменията за защита. Като част своята стратегия за устойчиво развитие, телекомът си поставя за цял всяка година да ангажира над 40 000 деца с темата за интернет безопасността и да подпомага 10 000 души в развитието на техните дигитални способности.