Министърът на транспорта Христо Алексиев разпореди на компетентните държавни структури да започнат незабавно действия по освобождаването на заседналия товарен кораб край Камен бряг.

За целта през последните дни са ангажирани всички отговорни институции, за да се намери най-доброто и безопасно решение и да се предотврати замърсяване на околната среда, съобщават от ведомството.

Заповедта на министъра влиза в сила от днес. Тя предвижда безопасно разтоварване на товара, извеждане на кораба от плитчините на местността Яйлата и впоследствие задържане на плавателния съд и товара до пълното възстановяване на направените от държавата разходи при операцията.

На мястото на инцидента е командирован изпълнителният директор на ИА "Морска администрация" кап. Живко Петров, който отговаря за координацията на предприеманите действия.

Пред екокатастрофа: корабът край Камен бряг се е наклонил и е с пробойни
Обновена

Пред екокатастрофа: корабът край Камен бряг се е наклонил и е с пробойни

Екоактивисти настояват за незабавно изваждане на превозвания товар

От Министерството на транспорта посочват, че "безотговорното" отношение от страна на карабособственика е довело до пълното ангажиране на държавните институции през последните дни. От ведомството са предприели необходимите действия за обезпечаване на процедурата.

Алексиев бе категоричен, че няма да толерира безотговорно отношение към здравето на хората, околната среда и нерегламентирани и непрозрачни търговски интереси.

Припомняме, корабът VERA SU плаващ под флага на Панама заседна в района на защитена местност "Яйлата" преди шест дни. Към момента властите не са обявили и приложили план за изтегляне на плавателния съд, а от Морска администрация обявиха, че са отхвърлили плана на собствениците и застрахователите за справяне с кризата и очакват нов план.

Има ли теч на азотни торове в морето край Яйлата?

Има ли теч на азотни торове в морето край Яйлата?

Организации искат оставката на шефа на Морска администрация

Прогнозите за идните дни са за влошаване на времето в района, което би застрашило плавателния съд и представлява потенциална опасност за допускане на замърсяване. Корабът превозва 3300 тона тор.

От ГЕРБ - Варна излязоха с позиция, че бездействието на служебния кабинет е престъпно и недопустимо. Те запитаха и дали бездействието не е заради пари и извиване на ръцете на корабособственика или на застрахователя.