В България няма нито един пътен одитор, който да проверява състоянието на пътната мрежа, заяви по повод инцидента в тунел "Ечемишка" председателят на Българския автомобилен съюз Борис Гаврилов пред БНР.
Той обясни, че преди около 7 години България трябвало да обучи такива специалисти, които да дават предписание за неща, свързани с безопасността на движението и състоянието на пътищата.
Към момента няма обучен нито един пътен одитор, категоричен е Гаврилов.
"Значи това не знам как да го наречем - дали да го наречем безхаберие, дали да го наречем непукизъм", заяви той.
В България ролята на пътен одитор играе Пътна полиция, поясни още шефът на автомобилния съюз.
"Лошото е, че Пътна полиция не е написала нито един акт на стопаните на пътя за всичките 28 години. Дали са само предписания, които след това никой не е контролирал дали се изпълняват", коментира Гаврилов.
Грижата на един такъв одитор е да наблюдава и да дава препоръки, да пише актове на стопаните на пътя за състоянието на пътя - за тунели, за пътни знаци, за съоръжения, за пътна маркировка. Такива специалисти има назначени в повечето европейски страни.
Според Гаврилов задължението за обучението и назначаването на одиторите е трябвало да се вмени на Министерството на транспорта.
"След това в години се замълча за тази длъжност и, честно казано, не знам в чий приоритет и правомощия е това да се случи", каза шефът на съюза.
"Държавата е абдикирала от задължението си да се грижи за пътната мрежа", категоричен е той.