Жена загина по нелеп начин в тунела "Ечемишка" на АМ "Хемус".
От МВР съобщиха пред bTV, че осветително тяло е паднало върху автомобил, в който жената се е возела. Водачът на автомобила е ранен и е откаран в болница.
Свидетел пред телевизията e заявил, че са паднали множество лампи и са се забили в автомобила.
Едната тръба на тунела е в ремонт и движението се извършваше двупосочно в другата тръба - в посока София. Заради инцидента обаче и тя е затворена.
От АПИ обявиха, че е ограничено движението по АМ "Хемус" в тунел "Ечемишка", посока София поради инцидента. Обходен маршрут по път I-1 Ботевград - София през пътен възел "Ботевград".
По-късно от АПИ уточниха в съобщение, че паднала осветителна греда в неремонтираната тръба в тунел "Ечемишка" е причината за пътния инцидент.
Първоначалните оценки сочат, че причина за тежкия инцидент е корозия на носещата метална конструкция на осветителната система.
Експерти на АПИ ще извършат оглед на конструкцията на осветлението и при наличие на опасни елементи ще бъдат отстранени, за да се осигури безопасното преминаване през съоръжението.
Движението в тунела ще бъде възстановено след като завършат следствените действия и бъде направен обстоен оглед на осветителната система.
В момента основно се ремонтира тръбата за Варна на тунел "Ечемишка".
Строителните работи започнаха в началото на септември м. г. и се очаква да продължат до пролетта. Съоръжението е с дължина 775 м и е в експлоатация от 1984 г.
Осветлението на тръбата за София предстои да бъде ремонтирано, след като приключи цялостният ремонт на тръбата за Варна.
Припомняме, още през 2008 година тогавашния директор на "Автомагистрали" Антон Антонов предупреди, че тунелът "Ечемишка" е в критично състояние и всеки момент от тавана му може да започнат да падат лампи върху автомобилите.
Тогава бе обявено и че ремонтът на тунела ще бъде отложен за след приключване на ремонтните работи на "Топли дол" през същата година.
Антон Антонов обаче е отстранен от длъжност през 2012 година от министър Лиляна Павлова заради критичната ситуация през зимата точно на отсечките на "Хемус".
Smeh
на 13.02.2017 в 12:53:09 #4nemur-labdev, най-тъжното е, че това стана практика в България. Докато няма жертви няма проблем. Евентуално ще оправим нещо, но през трупа на някой. Този някой сигурно има семейство, роднини, хора, които го обичат. За ония отгоре явно това е просто статистика. За нас простосмъртните остава да се молим да не ни се случва.
Legalen
на 05.02.2017 в 19:36:21 #3До сега като пътувах по нашите пътища винаги внимавах за дупките. Оказва се че опасността при нас може да дойде и от горе. При този инцидент възникват при мене редица въпроси: -Във всяка правова държава, при такъв инцидент, за съзжаление с човешки жертви, прокаратурата със съдействие на криминалната полиция започва веднага разследване. -А тука научаваме, че не следствените органи а телевизията разпитва свидетели за станалото. И кога и от кого обществото и най-вече близките на загиналата ще научат: Защо са ръждясали лампите? Кой и кога ги е монтирал? Кога е приет този участък от магистралата? И т.н. Г-н Цацаров, не само Брюксел но и всеки провинциален прокурор, напр. във Франция ще онемее научавайки подробности по липсата на светкавична реакция от Вашите органи! Не споменавам Германия, там вече някой се е погрижил за места в затворите на съответните длъжностни лица! Дерзай българино, когато пътуваш гледай напред, надолу и нагоре.Или най-добре си стой в къщи и се готви за избори!
bistra-pencheva
на 05.02.2017 в 19:26:59 #2Panther, напротив по времето на социализма се строяха панелни блокове,тунели и пр.,които издържаха по 50-60 години! Не като сега след 1-2 год. и всичко да се строи отначало,просто 2-ро качество материал използват!
Panther
на 05.02.2017 в 15:02:13 #1Социализма е виновен, трябвало е да строи тунелите така че да издържат по 50години без поддръжка, не само 33. А демокрацията е съвсем невинна, нищо че демократичните магистрали след 1-2 зими стават на вълнички от швейцарско сирене.