Според депутата от НДСЕ Олимпи Кътев за да се реши проблемът с огромните задръствания по магистрала „Хемус" трябва да бъде отворена тръбата на тунела „Топли дол", която е в ремонт, а в другата да бъдат пуснати две колони в посока „София".
За да обсъдят ситуацията на проблемния участък се събраха експерти.
Ако във функциониращата тръба на тунела „Топли дол" се пуснат две колони към София и една към северна България на 6 май, това значително ще облекчи трафика, твърди депутатът Кътев.
На противното мнение е шефът на КАТ главен комисар Алекси Стратиев. Той смята, че задръстванията са по-малкото зло от катастрофите в тръбата.
Все пак, ако положението се усложни, ще бъде отворена другата тръба, която в момента се ремонтира, по-скоро се монтират осветителните тела.
Алекси Стратиев обеща до 6 май експертите да преценят риска от тази мярка.
Другото предложение на депутата Олимпи Кътев е ТИР-овете и тежките камиони да бъдат отклонени по стария път на „Витиня", но той пък се нуждае от спешно изкърпване на около 4 000 кв. м., за което от фонд „Републиканска пътна инфраструктура" заявяват, че няма пари.
Директорът на „Автомагистрали" Антон Антонов каза, че и тунелът „Ечемишка" е в критично състояние и всеки момент от тавана му може да започнат да падат лампи върху автомобилите.
Но неговият ремонт, насрочен да започне на 7 май, ще бъде отложен до пълното приключване на ремонтните работи на „Топли дол".
Това се очаква да стане преди началото на активния летен туристически сезон или към средата на юни.
Има кардинално забавяне на ремонтните работи по автомагистрала „Хемус".
Вместо за 180 дни, те продължават вече година. Това ще оскъпи стойността им значително над предвидените 9 млн. лв.
"Работи се некачествено и бавно", заяви депутатът Олимпи Кътев и се закани да постави въпросът и в парламента.
"Надявам се, че на 6 май движението ще бъде добре организирано и няма да се повтори ужасът от дните преди Великден. Вярвам, че обществото ще продължи да следи темата за проблемите по пътищата и да проявява изострена чувствителност. Защото става дума за живота и сигурността на всички ни", допълни депутатът от НДСВ.
Главният секретар на МВР Павлин Димитров обеща масирано присъствие на полиция и КАТ в услуга на шофьорите за очаквания тежък трафик на 6 май.
На мястото на ремонтите не дойдоха, както се очакваше, министрите на вътрешните работи Михаил Миков и на регионалното развитие Асен Гагаузов. Нямаше го и шефът на фонд „Републиканска пътна инфраструктура" Милош Поцков, но подчинените му казаха, че въпреки допълнителните средства от бюджетния излишък, които бяха заделени за инфраструктурни проекти, парите за ремонти на пътищата не достигат.
По време на обсъждането се беше образувала огромна колона от автомобили в посока Северна България при тунела „Топли дол".
batstan
на 06.05.2008 в 12:16:11 #10"Според депутата от НДСЕ Олимпи Кътев ....." ------------------------------------------------------------- От коя партия...?
Nigel
на 06.05.2008 в 00:55:25 #9Може да я пуснат, ама най-вероятно няма. Поне тази вечер не беше, не ми се вярва някой да се разбърза за утре.
Viki
на 05.05.2008 в 20:39:57 #8Наистина ремонти в участъка на тунелите има поне от 15 години. В началото подозирах КАТ, че умишлено по празниците затваря някои участъци и ограничава скоростта, с цел да ни прибере парите от глоби за превишена скорост. Освен на КАТ, явно и на строителите им харесва това положение, тъй като те не си дават зор да работят. Сега не пътувам често в този участък, но до преди 3-4 години при честите ми пътувания съм забелязала, че в работни дни, около 10-11 часа, когато трябва да кипи усилена работа, в повечето случай има само техника и някой и друг седящ работник. За южната магистрала нещата са малко по-добри, но и там ремонтите са чести, което ще рече, че не са правени както трябва.
YasoBaso
на 05.05.2008 в 14:13:15 #7Задължително в посока София трябва да има две ленти в тунела... Там е баир и ако не дай си боже някой прегрее, ще стане такава тапа, да не говорим, че когато е двупосочно движението тунела няма вентилация, защото така е проектиран, че за вентилация се използва главно движението на въздуха, причинено от автомобилите. Катастрофа може и да не стане, но някой като нищо може да се задуши...
Vesel
на 04.05.2008 в 20:28:19 #6Аз предлагам да се затвори изцяло "огромната" магистрала за ремонт и да се пренасочат всички по третокласната и четвъртокласна пътна мрежа. Така спокойно ще си пъплим 100 кирливи километра за няколко часа.
валтер
на 03.05.2008 в 04:21:08 #5Ако слушате ще ви пуснат и вода в басейна !
Rael
на 02.05.2008 в 17:40:30 #4Много е тъжно и неприятнор когато компрометирани политици като Олимпи Кътев си перат репутацията с наболелите проблеми на хората. Не съм го чул дума да обели по въпроса за хотелите на Милен Велчев, за над 500-те милиона евро загуба от сделката с дълга, да не говорим за имоти4те на Симеон и други далавери, осъществени, докато Олимпи беше областен управител на София. Иначе по магистралата минавам редовно, смешно е изобщо това състояние - 100-на км. от София са магистрала, останалото най-обикновен път.
Max
на 02.05.2008 в 15:00:08 #3нз дали някой от хората, които така са се загрижили да отворят тунела, са забелязали че 200 метра след него магистралата отново се стеснява в една лента и то на три пъти, заради едни уникални ръждиви железни конструкции които съединяват асфалта и са в ремонт от N години, т.е. пускайте тунела но това няма да помогне по никъв начин на "столичаните" които ще се върнат на 6 май, истината всички я знаят - тая магистрала откакто съществува все е в ремонт и някой изкарва яко кинти от тая работа
dimitars
на 02.05.2008 в 14:24:39 #2Както казват водещите на шоуто "Кофеин" по радио FM+ : "Тунелът излезе в хилядолетен ремонт"
android
на 02.05.2008 в 13:53:51 #1Бравос ! След 10 години ремонти .... нещастници