Възможен ли е идеалният учебен час, в който всеки ученик да може да изяви своите знания, логическо мислене и креативност, учителят да е удовлетворен от резултатите, а емоциите да са само положителни? "Географ БГ" - общност от мечтатели, които обичат географията, науката и пътешествията, както сами се определят те, се опитват да постигнат точно това, когато разработват проекта си "Наука, арт и технологии в образованието".

"В самото наименование - споделя съоснователят на организацията Димитър Желев - е закодирана философията на проекта за съчетаването на науката и съвременните технологии, креативността и творческото мислене." В учебния процес, в клас или извън него, могат да се включват различни практически занимания, които да стимулират креативността с различни арт проекти, насочени към тема от науката или технологиите. И това засяга не само децата и младежите, но и техните учители.

За реализацията на идеята се оказва ключова подкрепата на най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България - "Ти и Lidl за по-добър живот", която се реализира съвместно с Фондация "Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум. "Наука, арт и технологии в образованието" е посветен на разширяването на кръга на познанието и и прилагането на иновативни образователни методи в учебните часове. "С нашия проект учителите получиха квалификация по тема, която е актуална и полезна за работата им с децата, и то безплатно. Разработихме обучения за професионална квалификация на учителите, които не се предлагат другаде. Вярвам, че това бе най-силната ни страна, с която привлякохме вниманието на Lidl и тяхната програма", казва Димитър Желев.

В обучителния курс се включват конкретни стратегии и методики за работа за прилагане в практиката. Наред с науката и технологиите включват и арт-концепцията, т.нар. стийм-обучение, каквито са съвременните образователни концепции. Педагогическите специалисти се запознават с резултати от вече осъществени уроци, изцяло с практическа насоченост, като например лего-моделирането или моделиране на географски обекти или клетъчни органели с пластилин и глина, и избират най-интересния и подходящ за тях подход.

Първоначално от "Географ БГ" възнамеряват да обучат присъствено 80 учители, но пандемията налага въвеждането на онлайн обучение. Благодарение на проявената гъвкавост от програмата "Ти и Lidl за по-добър живот" извънредната ситуация се превръща във възможност да се разшири обхватът на проекта и така освен първоначално планираните педагози от София се включват още няколко десетки учители от цялата страна, а чрез тях наученото достига до близо 15 хиляди деца. "Когато учителите са отдадени и мотивирани, тяхната работа се репликира години напред в образованието на децата. Възможността за разширяване на социалния ефект на работата им беше най-силната ни мотивация да работим с учителите", споделя Димитър Желев, който възнамерява да кандидатства и в четвъртото издание на програмата "Ти и Lidl за по-добър живот", което вече е отворено, а документите се приемат до 28 юни. "За нас програмата е ценна с това, че ни дава възможност да работим с учители и с тематика, свързана с образованието, но може би най-вече заради това, че самата философия на програмата цели развитие на гражданското общество като подкрепя проекти на различни теми, които са полезни за обществото."

"Ти и Lidl за по-добър живот" е най-голямата социално-отговорна инициатива на Лидл България, която компанията стартира през 2017 г., и има за цел да помага на хората в различните региони от страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот, като подкрепя проекти в три ключови области: образование, култура и историческо наследство и околна среда.