Китайският производител на смартфони Xiaomi, който е в топ 5 на най-големите на пазара на мобилни устройства в света, даде старт на своето първично публично предлагане на акции (IPO) в Хонконг.
Този дебют на фондовия пазар трябваше да стане най-големият от IPO-то на Alibaba през 2014 година, като от дружеството очакваха да привлекат 6,1 милиарда долара.
Xiaomi обаче е успяла да набере 4,7 милиарда долара, като компанията е пуснала за продажба 2,18 милиарда ценни книжа на цена от 17 хонконгски долара, съобщава Bloomberg. Първоначално обявената стойност на акциите беше между 17 и 22 долара единична цена.
Това поставя пазарната капитализация на технологичната компания на ниво от 54 милиарда долара или грубо наполовина на поставената от дружеството цел.
Според запознати в IPO-то участие е взел и американският милиардер Джордж Сорос заедно с китайската инвестиционна фирма Hillhouse Capital. Те са записали ценни книжа за стойност от 600 милиона долара.
Първичното публично предлагане на Xiaomi не успя да се превърне в най-голямото от 2014 година насам, но за Хонконгската борса отново е рекордно. То е най-мащабното за последните 2 години след IPO-то на Postal Savings Bank.