Имитирането на Тодор Живков в съвременната политика продължава с пълна сила, но само строенето на магистрали, пътища и спортни зали не стига.
Някои наши политици май са забравили, че по времето на социализма се разчиташе и на високи доходи и ниска безработица. Ситуацията обаче в момента хич не е така. Безработните през септември се увеличили с нови 30 хиляди души, останали без работа, а доходите у нас стигат да се платят - парно, ток, вода и до известна степен за храна.
В цял свят министрите се събират да дискутират мерки за борба със световната икономическа криза, а ние разчитаме само на строителство. То само със строежи не става, в противен случай по време на криза всяка една европейска държава щеше да си достроява магистралите.
В България също няма друг министър-председател, който да се изживява като Кольо Фичето.
Магистрала "Тракия" е необходима, за да може по нормален начин да се стига до морето, но трябва да се има в предвид, че на почивка се ходи веднъж в годината, а в държавата се живее цели 12 месеца.
Затова напълно логично изглежда въпросът на червения лидер Сергей Станишев - за какво са ни тези магистрали. Ако хората нямат пари за коли и бензин мащабната строителна дейност на премиера, която може да намери исторически аналог само при древните фараони, ще се окаже напълно безсмислено начинание.
Не може да се отрече, че откриването на магистрали е доста приятна работа - режеш ленти, дават те по телевизията, трупаш рейтинг. Когато обаче трябва да се прибегне до истински реформи, като например това да бъде въведен „данък лукс", нещата съвсем не са така розови. Няма ленти, няма часове наред изявления по телевизията и участие във всевъзможни сутрешни блокове.
Рейтингът от подобни действия не се качва и затова не е особено изненадваш фактът, че данък лукс отпадна от правителствените планове.
Пенсионната реформа също мина през много катаклизми - първо се говореше за три процента увеличение на пенсионната вноска, после за два, мина се през процент и половина, за да дойде окончателното днешно решение за 1,8 процента. Това се наложи, защото - хем трябваше да се угоди на синдикатите, хем на работодателите, хем на пенсионерите.
Да, ама във финансовата сфера много по-трудно се угажда на всички, значително по-лесно е да се харесаш на обществото, развивайки мащабна строителна дейност и май затова премиерът Борисов е заложил именно на нея.
Странно защо обаче той не я обяви като основен приоритет в предизборната си програма.
Тогава не каза, че строителството ще се ползва със сериозно предимство спрямо вдовишките пенсии и здравеопазването.
Тогава Борисов явно е преценил, че приказките за европейското здравеопазване и увеличението на вдовишките пенсии ще бъдат по-успешни от евентуалната колосална строителна дейност, която се извършва с усърдието на строителите на Стоунхендж.
xax
на 10.12.2010 в 15:23:06 #42Това е най-аматьорската статия писана в историята на журнализма. За момента в България няма по-голям проблем от липсата на инфраструктура. Образование, здравеопазване и т.н. са важни, но са в прекрасно съсстояние в сравнение с магистралите. Заедно с данъците и работната сила инфраструктурата е най-големия плюс или в нашия случай минус на една държава (от ЕС по дяволите). Цяла Германия знае че Хитлер ако не друго поне магистрали им е направил, ама на нас не ни трябват. Аз съм склонен да гласувам за който и да е само за да има магистрали и свестен ЖП транспорт. България в момента е като болен човек със много сериозни проблеми на кръвоносната система - каквото и да правите на мозъка и сърцето, ако вените и артериите са запушени всичко губи смисъл. ББ може и пожарникар да е, но ако направи Тракия, Люлин и евентуално Марица/Струма един ден ще го има в учебниците. А вие си пишете ....
don
на 30.11.2010 в 04:21:48 #41Че то по тая логика за какво да ядем като утре пак ще сме гладни? Айде, ако обичате, комунягите вече да се скриете че само се изгалагате с просташката си изостаналост. Съберете куфарите със Станишката, и право в Северна Корея. Ще се нагледате на пътища, по които няма коли. Без малко да ги докарате до там...
да бе да
на 11.11.2010 в 13:13:14 #40"Магистрала "Тракия" е необходима, за да може по нормален начин да се стига до морето". E, това направо кърти. А не е ли необходима за да може по нормален начин да се стига до Софето, например? А ако живея в гр. Елхово да кажем, и ти чета глупостите, какво ще си помисля? Просто тегля една майна и затварям сайта
Papa
на 11.11.2010 в 12:03:03 #39Естествено, че и на мене ми се иска и другите пътища ( в градовете и националните) да са наред. Но нека всичко да е поред. Тракия,Люлин,Марица,Струма,Хемус, Черно море, поне 2 тунела през Стара планина и поне едно читаво морско и речно ( например Лом)пристанище. За тях трябва да се осигурят средства, ако може от Европа разбира се, тъй като повечето са по международни коридори. Дори после да няма достатъчно европейски пари за националките, то бизнесът ще е генерирал достатъчно приходи ( разбирай данъци), че да дадат пари за сериозен ремонт на междуградските и междуселските, че току виж някой чужд турист може да изгуби в Северозапада или някъде другаде. С други думи не може да се впрегне каруцата преди магарето. Тоест да се отделят още отсега пари за националките, а да се зарежат магистралите!
psp_11
на 11.11.2010 в 11:32:07 #38До рара.. Искам да има магистрали. Всяка година си правя по 20-23 дни екскурзия в Западна европа. Има страшно много магистрали (платени, с винетки, национални). Но.... В тези страни има и... отлична национална пътна мрежа.. освен магистралите.. Прав е автора в едно - До морето и обратно.. А между градовете?? ами селата.. Никъде в Европа няма такива пътища като нашите... Нямаме финасиране за междуградските пътища да не говорим за селските.. Аз искам да има магистрала до морето.. и аз да отида по-бързо и да се върна.. и толкоз... В София няма нито една идеално асфалтирана улица. Толкова шахти в средата на улицата??? Колко ще струва подръжката на магистралите??? Сигурно винетки по 200 лв.
sanmedius
на 11.11.2010 в 11:29:17 #37Глупости Глупости Глупости news.bg - стегнете се щото скоро ще сра да ви чета - и не само аз. Толкова поръчкови статии не бях чел отдавна - и то всичко наведнъж. Правете го мааалко по-интелигентно поне бе майка му стара.
Papa
на 11.11.2010 в 10:29:07 #36Според мене тази статия или е поръчкова или този автор (Николай Георгиев) въобще не разбира от икономика. Без да съм адвокат на никого, само магистралите да оправи това правителство ще е достатъчно, като се има предвид какво свършиха ( окрадоха)предните. За какво море става въпрос??? Хора, разберете ( занимавам се с бизнес от 16 години) - без пътища и инфраструктура ( тунели,летища,модерни пристанища, жп линии и т.н.) не може да функционира правилно и бизнесът, няма да дойдат повече чуждестранни инвеститори, ще ни заобикалят международните транспортни потоци. Автоматично това води до по-малка заетост, по-малко доходи и бедност, по-малко конкурентноспособност, до по-малка т.н. средна класа, с една една дума вегетиране и мизерия. Не е без значение дали човек ( турист,инвеститор,дори политик) и стока ще пристигат до точка за 3 или 6 часа ! Отидете дори при съседите в Турция ( за Гърция няма да говорим) - не може да се разбере коя държава е в Европа и коя е в Азия..- България или Турция. Та нима е нормално през 21 век - северна и южна България да са откъснати на практика през зимата ! Срам ме е винаги когато се връщам да карам по родните пътища!
arhar
на 11.11.2010 в 08:46:46 #35ЕВГЕНИЙ ДАЙНОВ , ' 24 часа ' ' В момента, в който Георги Първанов обяви предстоящото представяне пред публиката на новия си "проект", България остана без президент. Защото отдавна заявената цел на "проекта" е да бъде ефективна политическа опозиция на ГЕРБ и да остави Първанов в българската политика. Президентите, докато са президенти, не правят така - защото олицетворяват единството на нацията, а не предвождат част от нея срещу друга част. А ако правят такива неща, значи вече не са президенти. Това е положението; и то е очевидно за всички и отдавна. Бойко Борисов само го констатира, когато сподели, че вече нямаме държавен глава. Не щеш ли, веднага се появи тезата, че с това си изказване Борисов бил правил... държавен преврат. Това странно обвинение изисква анализ. Що е преврат? Нелегитимно и незаконно присвояване на държавна власт. Е, ако има някой, който години наред присвоява власт, то този човек се казва не Борисов, а Първанов. Вместо, бидейки баща на нацията, да бъде и пример за данъкоплатците с личното си поведение, той прави друго. Гърми по вълци по време на забранения за лов сезон и ловува в резервати, в които стрелбата е перманентно забранена. Позволява на кортежа си да нарушава всички правила за движение по пътищата, макар това да причинява катастрофи и да излага на риск нищо неподозиращи водачи на МПС. След което казва, че не бил той. Никъде в конституцията не пише например, че държавният глава подписва търговски договори с чужди държави; но именно Първанов, започвайки от 2006 г., подписа енергийните договори с Кремъл - онзи "голям шлем", който направи България васално зависима от Москва и я превърна в троянския кон на Русия в Европа. Присвояване на власт има и в сглобяването на тройната коалиция, и в организирането на националния комитет "Съзидание" (с цел влияние върху местната власт), и в опита му да убеди ГЕРБ да управлява заедно с БСП. Но в крайна сметка не това е най-важното. Всеки, който има власт, иска още власт. И за бой са будалите, които му я дават. Въпросът е: за какво му трябва тази власт? Отговорът е тревожен. Още през лятото на 2004 г., с укрепването на режима на Путин в Русия става очевидно, че Първанов полага все по-сериозни усилия да държи България максимално близо до Москва и на една ръка разстояние от западните съюзници. Когато Москва влиза в тежък конфликт с Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа, Първанов - единствен сред европейските държавни глави - се нагърбва да бъде говорителят на руската гледна точка на европейската арена. В последващите години подкрепата за руските интереси, макар не винаги видима или значима, е постоянна. Докато се стига до момента на истината - до онази зимна вечер в началото на 2009 г., когато лично Владимир Путин заповядва спирането на руския газ за България. Според българския държавен глава вината за газовата криза не е в Русия, а в... Запада. "Правомерно е да анализираме проблема", споделя Първанов пред ИТАР-ТАСС месец след кризата, "от всичките му страни - политически, икономически, технологически, както и в контекста на глобалната финансова криза и рецесията в повечето от водещите икономики... Преустановяването на част от доставките на природен газ от Русия за Европа е само една от проявите на този общ процес." Русия е невинна и затова месеци по-късно Първанов предлага на Кремъл собствеността върху българската газопреносна мрежа - нещо, което дори правителството на Жан Виденов отказва да стори години по-рано. За да няма съмнение, на чия страна е на геополитическата арена, по същото време Първанов атакува европейските ни съюзници, обвинявайки ги в организирането на "антибългарска кампания". България отдавна направи своя национален избор - да бъде западна страна. За Георги Първанов обаче естественият съюзник е Русия и той употребява цялата власт, която има - както легитимна, така и присвоена, - за да отстоява руските интереси. Това е напълно неприемливо поведение, тъй като той никога не е избиран на основата на предизборна платформа, ангажирана с интересите на Русия. Ако в последните десетина години в България е имало някакъв преврат, то поставянето на страната в положението на троянски кон на Русия е именно този преврат. Новият проект АБВ ще има за цел да го продължи и занапред. '
bloodone
на 10.11.2010 в 21:03:55 #34Господин Николай Георгиев (автор на въпросната статия), икономическите ви познания са еквивалнетни на тези на мургавите ни сънародници отговарящи за почистването на улиците... 1. Колко според вас струва човешкия живот? Колко млади хора ежегодно загубват живота си заради разбитите пътища? Мисля, че дори да сте привърженик на социалистите, пак трябва да се засрамите от статията си, тъй като потъпквате дори техните принципи. Естествено само ремонтирането и построяването на нова пътна инфрасруктура няма да прекрати войната по пътищата (защото се изисква и превъзпитание на шофьорите), но поне значително ще намали жертвите. 2. Вие трябва спешно да бъдете командирован в Германия, за да обясните на германския народ, че понеже е криза, едва ли ще могат да си позволят да отидат на море и за това най-добре да не набутват повече пари по подръжката на немските автомагистрали! -Нали според вас те само за това служели... Отделен е въпроса че това са търговски пътища по които преминават стоки, отделен е въпроса, че освен София, в българия има и други населени места, чиито жители също плащат данъци и заслужават да бъдат свързани със столицата, отделен е въпроса... е поне за вас това са отделни, второстепенни въпроси които едва ли ще уборят основния ви аргумент че магистралите са за да се ходи на море. 3. Колко според вас ще забогатее народа ако тези 16 милиона (цитирам по памет) които са отделени за станалото вече прочуто удължаване на магистралата, се дадът на народа под формата на помощи - да закръглим сумата на 2 лева и 50 стотинки еднократна помощ. За сметка на тази еднократна помощ, която обаче почти няма да бъде усетена, инфраструктурата на България няма да се е подобрила. Коментарите преди моя вече ви обясниха взаимовръзката между инфраструктура и инвестиции. 4. Дори и без икономическо образование, ви стигаше само да прочетете коментарите под новината за изцепката на Станишев и щяхте да разберете защо са ни магистрали, но вие явно дори това не сте направили. Което ме навежда на мисълта, че след като прочетете първите 2-3 коментара отнасящи се критично към статията ви, ще теглите една майна на форума и няма да дочетете останалото...
Балканец
на 10.11.2010 в 20:49:51 #33Една от основните причини за беднотията и липсата на работа в Северо-Западна България е мизерното състояние на инфраструктурата.
Bozo Kosmev
на 10.11.2010 в 20:28:26 #32Абе машинопистке (не мога да те нарека автор, щото явно са ти го написали това и са ти го дали да го препишеш тук). Замислял ли си се защо на Северозападна България и викат Северозападнала България - Берковица е на 65 километра от София, а се стига по-бавно, отколкото до Пловдив. Същото е с Монтана, Враца, Видин. Защото, за да стигнеш дотам, трябва или да се въртиш през Петрохан, или по не по-малкото завои в участъка Ботевград-Мездра. Замисли се копко би "дръпнал" този така близък до София район, ако имаше нормална пътна инфраструктура дотам. Давам го само за пример колко важна е всъщност инфраструктурата. Ще ми сравнява магистралите с с вдовишките пенсии...
acho
на 10.11.2010 в 19:37:24 #31За каква са ни тези магистрали. Еми ей така- да си ги имаме. като дойдат на власт комунистите-да се возят като европейци.
12 без 2
на 10.11.2010 в 19:22:25 #30Ако пък някой се усъмни в статута и легитимността на неправителствените организации, които изсмукват парите на потърпевшите, за да обогатяват за тяхна сметка освен мошетата - и мошениците, вижте за какъв организационен тип неправителствени смукачи става дума: http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=7498§ionid=5&id=0000902
12 без 2
на 10.11.2010 в 19:17:57 #29Във връзка с последния ми пост, обърнете внимание на комичното положение, в което са изпаднали услужливи американски фондации за подкрепа на чифутизма: http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=7498§ionid=4&id=0000801
sandiu
на 10.11.2010 в 19:10:11 #28Авторът на това нещо явно е с ампутиран мозък.
kozlodoev
на 10.11.2010 в 18:49:21 #27То бива плиткоумие, ама колкото има в тази статия накуп още не бях виждал
safa
на 10.11.2010 в 18:37:23 #26Абе,част от магистрала Тракия не беше ли коридор за КПП К.Андреево или не съм в час?Там не оставаха ли някакви си 20км.за да се свърже отсечката.Май нещо е поръчкова статията и не си заслужава да коментирам.
12 без 2
на 10.11.2010 в 17:40:52 #25США излезе от голямата депресия с тайно финансиране на онези, които запалиха ВСВ - чрез евреите умело използваха справедливия гняв на немския народ и психопатичните наклонности на Фюрера. США дължи страшно много на еврейската илюминатска конспирация, те, евреите, финансираха и капитализираха величието й през последните 65 г.; затова тя ще им бъде предана и в тези последни настоящи дни преди Нибиру до смърт, ако и това да й струва затриването вовеки!
ko4o
на 10.11.2010 в 17:23:17 #24Химн на глупостта,не просто статия ...
dabeda
на 10.11.2010 в 17:17:22 #23Аз не знам кой е написал тази глупост... Но нека написалият това нещо да прочете как Америка е излязла от "голямата депресия" и тогава да пише как се стимулира икономиката. А... и да знае, че ако аз му плащах хонорара за тази "статия", нямаше да му дам и 50 стинки. Не знам дали от Позитано ще му платят - тяхна си работа. Качеството на кампаниите им е такова. За това и никой вече не гласува за тях.