Когато подразделението на Colgate-Palmolive Co във Венецуела повиши цената на гела за пране, за да навакса инфлацията от 85% през предходния месец, то бързо си спечели гнева на правителството на президента Николас Мадуро, което настоя за 90% намаление на цената, пише Reuters.

Ресорната агенция настоя един литър от гела за пране Vel Rosa да струва еквивалента на 0,16 долара - от 1,40 долара, каквато е била цената.

В отговор, Colgate затвори завода, който произвежда продукта, заявявайки, че работата му би била неустойчива при такива условия. Когато възстанови работа седмица по-късно след среща с държавните чиновници, резултатите бяха точно обратно на тези, за които държавата настояваше.

Colgate намали наполовина опаковката и започна да я продава за еквивалента на 0,83 долара, което всъщност означава повишение на цената с 19%.

Венецуела: Кошмарът на корпоративна Америка

Венецуела: Кошмарът на корпоративна Америка

Как се справят компаниите с нестабилността в страната?

Случаят показва ясно как международните компании във Венецуела стават все по-агресивни в отношението си със социалистическото правителство и неговите искания бизнесът да продава на цени, които не могат да покрият дори производството.

Подобни спорове е имало от началото на годината и с Nestle. Малко след това компанията заяви, че спира работа заради липса на суровини.

Исканията на правителството на Мадуро правят задачата на компаниите, които останаха във Венецуела в очакване на по-добри времена, още по-трудна. Стотици дружества в страната забавиха темпа на продукция и поне 20% спряха да работят изобщо заради липса на суровини или клиенти.

Ценовият контрол - една от основните политики на социалистическото правителство, представлява проблем още от 2003 година, но тогава те се решаваха далеч по-лесно, коментира агенцията.

Компаниите, които чакат края на кризата във Венецуела

Компаниите, които чакат края на кризата във Венецуела

Заводите стоят празни, но работниците получават част от заплатата си