349 хил. лв. са били откраднати при снощния обир в спедиторската фирма "Спиди" на ул. „Самоковско шосе" в София, съобщиха от прокуратурата.

По случая е започнало досъдебно производство във връзка с извършен въоръжен грабеж под наблюдението на Софийска градска прокуратура. Издирват се и извършителите на грабежа.

Разследването се води срещу неизвестен извършител, за престъпление по чл.
199, ал. 1 т. 1 НК.

Освен че е задигната огромна сума, от прокуратурата акцентират и на факта, че деянието е съпроводено с насилие спрямо служител в клона на спедиторската фирма.

Припомняме, малко преди 20:30 часа снощи в МВР постъпи сигнал за обир на спедиторска фирма. Нахлули са петима мъже с автомати и униформи на Националната служба за борба с организираната престъпност.

Предполага се, че те са прескочили близката ограда, на метри от отдел "Логистика" на куриерската фирмам нахлули са вътре и са ударили с бухалка 38-годишна служителка, която по-късно е откарана в Окръжна болница.

Маскираните мъже са действали за по-малко от 5 минути. Те са заплашили с оръжието служителите на офиса и са ги накарали да легнат на пода. Разбили са четири каси в офиса и са избягали, изпускайки по пътя няколко пачки от заграбените пари.

Активните процесуално-следствени действия по случая продължават.

Междувременно потърпевшата фирма „Спиди" разпространи официално изявление на мениджмънта си, което изтъква, че обирът е извършен от „значителна група тежко въоръжени мъже", които влезли с взлом в помещенията за касови операции на дружеството и са заплашили работещите на място служители.

Става ясно, че за открадната сума дружеството няма застрахователно покритие за такъв тип събитие.

Случаят е изключително неприятен, особено за служителите, които в този момент са изпълнявали задълженията си. Леко е пострадала само една служителка, която е пусната в отпуск за няколко дни, се казва още в изявлението.

От „Спиди" декларират, че още от тази сутрин касовите дейности са реорганизирани и дейността на дружеството е възстановена в рамките на стандарта за обслужване на клиентите, като е направено необходимото инцидента да няма отражение върху нормалната работа с партньори и доставчици.