
Версията за терористичен акт при пожара във влака София-Кардам в нощта на 28 февруари не бива да бъде отхвърляна, заяви Велков.
"В днешно време терористите избират нетрадиционни средства и търсят повече публичната реакция, а не удар по икономиката. В 90% от случаите на терористичен акт извършителите обикновено поемат отговорност. Версията за атентат не е приоритетна спрямо другите, работи се по всички", каза експертът.
Славчо Велков подчерта, че е изключително сложно разплитането на подобни случаи, но ще се разбере какво се е случило.
Експертизата за причините за пожара във влака София-Кардам трябва да бъде готова днес, заяви министър Мутафчиев.
Наблюдаващият прокурор посочи обаче, че експретизата може да се забави, а изказването на министъра е "прибързано".
"Превенцията и контролът в железниците трябва да са като в гражданската авиация. Ние сме участници в голямата игра на борба с тероризма и трябва да отчитаме рисковете и заплахите и да се подготвяме за тях", каза специалистът по борба с тероризма.
Славчо Велков съобщи, че по непотвърдена информация има основания да се смята, че са били две огнищата на пожар в изгорелите вагони.
БДЖ прави собствено разследване за трагедията край Червен бряг, извън следователите. Това каза изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков в ефира на Би Ти Ви.
"Железницата е била, е и ще си бъде най-сигурният транспорт. Инцидентът не е железопътно произшествие, а е пожар във влака", допълни той.
Първо се изясняват причините, технически експертизи, правят се анализи, всички действащи лица, които са служители на железниците са разпитани и то не по един, а по два пъти, уточни Петков.
Специалистите, когато са видели състоянието на влака след пожара са казали, че пожарът не може да огъне така вагона.
Според тях в него е имало някъкъв катализатор, защото това, което гори във вагона - одеалата, дървените конструкции, не може да доведе до такова състояние на влака, каза Олег Петков.
Рано или късно ще има отговор на всички въпроси, категоричен бе изпълнителният директор на БДЖ.
По думите му националният железопътен превозвач за 2007 година е на печалба, но това са икономически резултати и те не трябва да се бъркат с цялостното състояние на железниците. БДЖ е на печалба от продажба на имоти, каза в заключние Петков.
Междувременно в Народното събрание след два часа дебати бе създадена специална анкетна комисия, оглавявана от ДПС, която да изясни причините за трагедията във влака.
Рошко
на 07.03.2008 в 06:17:22 #99boko2007
на 07.03.2008 в 00:28:31 #98boko2007
на 07.03.2008 в 00:27:39 #97Superhuman
на 07.03.2008 в 00:12:57 #96boko2007
на 06.03.2008 в 23:30:26 #95T1000
на 06.03.2008 в 23:11:15 #94Марат
на 06.03.2008 в 22:10:37 #93magar
на 06.03.2008 в 21:44:52 #92Марат
на 06.03.2008 в 20:30:35 #91kayzer soze
fall3n
на 06.03.2008 в 20:27:25 #90vladimir
на 06.03.2008 в 20:20:49 #89.
фют
на 06.03.2008 в 20:10:43 #88читак
на 06.03.2008 в 18:49:09 #87Жоро Павето
на 06.03.2008 в 18:41:31 #86Жоро Павето
на 06.03.2008 в 18:38:47 #85Жоро Павето
на 06.03.2008 в 18:37:14 #84читак
на 06.03.2008 в 18:22:17 #83котка
на 06.03.2008 в 18:00:45 #82sandiu
на 06.03.2008 в 17:52:01 #81destino ,
читак
на 06.03.2008 в 17:50:43 #80