НАП започва проверки в зимните ни курорти, съобщават от Агенцията.

Стотици инспектори на НАП ще извършват скрити и явни наблюдения, инвентаризации на наличните стоки и проверки за отчитане на оборотите. Ще се следи и движението на стоки към хотели, ресторанти и други търговски обекти. На постоянно наблюдение са подложени също борси и тържища в близост до курортите.

По време на кампанията инспекторите от "Фискален контрол" ще използват и дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на НАП, като софтуерът ще посочва обекти, чиито обороти се различават значително от средните за съответния регион.

В кампанията отново ще бъде използван и подходът на т.нар. открито наблюдение, при който в рамките на дни или седмици в обекта присъства явно проверяващ екип на НАП, като оборотите, отчетени по време на наблюдението, се сравняват с минали периоди и при значима разлика, приходната агенция може да започне ревизия.

По време на зимната кампания от НАП ще изследват и имущественото състояние на физически лица собственици или управители на фирми с обекти в зимните курорти, допълват от приходната агенция.

По думите на Спас Шишков, директор на "Фискален контрол" в НАП основната цел на кампанията е спазването на данъчните правила и почтена конкуренция.

Той подчерта, че неиздаването на касова бележка дори за малка сума освен глоба, води и до запечатване на обекта за срок до един месец.

Шишков апелира гражданите да изискват касова бележка за всяка покупка, като могат да използват и мобилното приложение на НАП за проверка на фискални бонове.