Бившият министър на отбраната Николай Ненчев е бил подложен на натиск по време на делото срещу него за ремонта на изтребителите МиГ-29. Това заяви самият той пред bTV.

Той обясни, че мандатът му е бил изключително тежък, защото е решил да се противопостави на системата и корупционните й практики.

Оказа се, че сме една подчинена държава и в частност Министерството на отбраната е изцяло подчинено на различни корпоративни интереси и зависимости, подчерта Ненчев. По отношение на обвинението му, че е нарушил интересите на РСК "МиГ" и на Русия, той бе категоричен, че е защитавал интересите на България.

Съдът оправда Николай Ненчев за ремонта на изтребителите
Обновена

Съдът оправда Николай Ненчев за ремонта на изтребителите

Близките му аплодираха решението на магистратите

Според Ненчев мандатът на главния прокурор Сотир Цацаров е бил "напълно пропилян и без никаква ефективност". Той категорично заяви, че няма доверие на обвинител номер 1.

Бившият военен министър допусна, че е много вероятно решението на съда да бъде обжалвано.

Припомняме, вчера Софийският градски съд оправда бившия военен министър, след като прокуратурата поиска 8 години затвор. Според съда Ненчев е изпълнил служебните си задължения - договорът за ремонт с Полша е бил по-изгоден от този с Русия, а политическите решения не са в неговите правомощия.

Според обвинението Софийската градска прокуратура е установила, че на 26 април 2015 г. между Министерство на отбраната и АО "РСК МиГ" са били подписани два договора за удължаване на ресурса на 2 двигателя РД-33 с по 50 часа и ремонт на 2 бр. двигатели РД - 33 и един брой кутия за самолетен агрегат - 2 /КСА -2/ за МиГ-29 на обща стойност 3 773 000 евро /7 388 666/ лева.

Руски самолети не са навлизали във въздушното ни пространство, докладва Ненчев

Руски самолети не са навлизали във въздушното ни пространство, докладва Ненчев

Всяко вдигане на нашите изтребители намаляват ресурса им, каза министърът

Вместо тези договори да бъдат изпълнени, министър Ненчев е казал на своя заместник - Десислава Йосифова, да ги пази в служебната си каса и да не предприема каквито и да било действия по изпълнението им, за да не бъде осъществен ремонтът на самолетите, собственост на страната ни в АО "РСК МИГ".

Същите указания министър Ненчев продължил да дава и през следващите няколко месеца на подчинените му в министерството.

От това деяние са настъпили значителни вредни последици за Българската армия - през 2015 г. нальотът на пилоти от ВВС е спаднал на 33 часа за една година, при установен в НАТО стандарт от 180 летателни часа за година или поне минимум 80 летателни часа за година. Според обвинението това е довело до опасност от допускане на тежки летателни инциденти поради разтренираност.