Присъдата по делото "Хитрино" ще бъде оповестена до два месеца, съобщава БНТ.

Днес Варненският апелативен съд разгледа новите документи за формиране на бюджета на Висшето транспортно училище, където работят четирима от вещите лица. Причината е, че в предишното заседание защитата на подсъдимите изрази съмнения в тяхната безпристрастност.

Според Апелативната прокуратура основната причина за тежката катастрофа е скоростта на влака, а не състоянието на пътя.

Адвокатите на главния машинист Димитър Михнев поискаха той да бъде оправдан или делото да бъде върнато на първоинстанционния съд, защото не е имало определена безопасна скорост за преминаване.

Защитата на помощник-машиниста Радослав Петков също поиска оправдателна присъда поиска, защото в тази ситуация не е имало възможност или необходимост той да се намеси в управлението на влака.

15 и 10 г. затвор за машинистите по делото „Хитрино”
Обновена

15 и 10 г. затвор за машинистите по делото „Хитрино”

Те ще излежават наказанията си при първоначален общ режим

Припомняме, на първа инстанция главният машинист беше осъден на 15 години затвор, а помощникът му - на 10 години лишаване от свобода.

Влакова композиция с пропан бутан на фирма "Булмаркет" дерайлира и се взриви на гара Хитрино на 10 декември 2016 година.

Разрушени бяха къщи, изпочупени дограми. Взривът заличи цели улици. В Хитрино беше обявено бедствено положение, а в цялата страна 12 декември беше ден на национален траур за жертвите от трагедията.

На 25 октомври 2017 г. окръжната прокуратура в Шумен внесе в съда обвинителен акт срещу двамата машинисти, управлявали влака, който дерайлира на 10 декември 2016 година на гара Хитрино. Двамата машинисти - Димитър Михнев и Радослав Петков бяха обвинени, че са управлявали влака в нарушение на правилата.

Правят повторна експертиза на релсите на гарата в Хитрино

Правят повторна експертиза на релсите на гарата в Хитрино

Решението е на Апелативния съд във Варна

Делото срещу двамата машинисти започна на 15 януари 2018 г. по съкратената процедура. Двамата не се признаха за виновни.

Първоначалната версия за катастрофата в Хитрино беше висока скорост.

На заседанието по делото в Шумен от 15 ноември 2018 г. бе представена тезата, че причината за мащабната трагедия била предизвикана от печка на твърдо гориво.

Другата версия бе, че незаключена стрелка е предизвикала дерайлирането на товарните вагони. Локомотивът и първите пет вагона от композицията минават без проблеми покрай тази стрелка.