Главният машинист на влака Димитър Михнев получи 15 години затвор, а неговият помощник машинист - 10 г. по делото "Хитрино".

От прокуратурата поясняват, че предадените на съд с обвинителен акт от 73 страници локомотивни машинисти Димитър Михнев и колегата му Радослав Петков са признати днес от състав на Шуменския окръжен съд за виновни за влаковата катастрофа на гара Хитрино, станала на 10 декември 2016 г. около 5,37 ч.

Димитър Михнев получи наказание лишаване от свобода за срок от 15 години при общ режим и бе лишен от право да упражнява професията на локомотивен машинист за срок от 17 години.

Вторият подсъдим Радослав Петков получи наказание от 10 години лишаване от свобода при общ режим. Той също бе лишен от право да упражнява професията си за срок от 12 години. С определение на съда им бе изменена мярката за неотклонение, като съдът им наложи "Домашен арест".

Окръжната прокуратура в Шумен предаде двамата подсъдими на съд за престъпление при управление на подвижен железопътен състав, при което са били нарушени правилата за движение. Михнев е бил първи машинист на влаковата композиция, а Петков - втори.

Тежката влакова катастрофа е била причинена заради висока скорост при навлизане в гарата. Влаковата композиция, съставена от 26 вагони-цистерни и два локомотива, излезе от железния път. Причинена беше смъртта на седем души. 14 бяха ранени с различни по степен телесни повреди. Повредени и унищожени бяха десетки къщи, сградата на общината, железният път и други.

Присъдата на Шуменския окръжен съд подлежи на обжалване и протест пред Апелативния съд във Варна.

Досъдебното производство е 40 тома. По досъдебното производство са били назначени и извършени седем съдебномедицински експертизи за аутопсия, 14 - за причинени тежки и средни телесни повреди, 21 - за леки телесни повреди.

За разпознаване на загинали са назначени четири ДНК-експертизи.

Извършени са 10 химически и 7 токсикологични експертизи.

За решаване на казуса по същество са назначени 4 технически експертизи - за железния път, за скоростта на композицията, за дерайлирането й от релсовия път, както и за осигурително-техническата дейност. Направена е била и пожаротехническа, 2 компютърно-технически, 2 криминалистически и трасологогична експертиза.

Има 3 съдебнопсихиатрични експертизи. Вещите лица по наказателното дело са общо 56.

Разпитани са 90 свидетели.

И частните обвинители по делото "Хитрино" искат 20 г. затвор за машинистите

И частните обвинители по делото "Хитрино" искат 20 г. затвор за машинистите

Преди дни същата присъда поиска и прокурор Маргарита Георгиева

Димитър Михнев и Радослав Петков са обвиняеми за трагедията от 10 декември 2016 г., когато при взрив на дерайлирала цистерна загинаха 7 души и бяха нанесени разрушения в селото.

Преди дни стана ясно, че релсите в Хитрино не са ремонтирани от 1987 г. според превозвача "Булмаркет". Преди това пък стана ясно, че взривилата се цистерна не е била годна за експлоатация.

Поискаха 20 години затвор за подсъдимите машинисти по делото "Хитрино"

Поискаха 20 години затвор за подсъдимите машинисти по делото "Хитрино"

Само скоростта е причина за катастрофата, заяви прокурора по делото

Влакова композиция с пропан бутан на фирма "Булмаркет" дерайлира и се взриви на гара Хитрино на 10 декември 2016 година

Разрушени бяха къщи, изпочупени дограми. Взривът заличи цели улици. В Хитрино беше обявено бедствено положение, а в цялата страна 12 декември беше ден на национален траур за жертвите от трагедията.

Поискаха 20 години затвор за подсъдимите машинисти по делото "Хитрино"

Поискаха 20 години затвор за подсъдимите машинисти по делото "Хитрино"

Само скоростта е причина за катастрофата, заяви прокурора по делото

На 25 октомври 2017 г. окръжната прокуратура в Шумен внесе в съда обвинителен акт срещу двамата машинисти, управлявали влака, който дерайлира на 10 декември 2016 година на гара Хитрино. Двамата машинисти - Димитър Михнев и Радослав Петков бяха обвинени, че са управлявали влака в нарушение на правилата.

Делото срещу двамата машинисти започна на 15 януари 2018 г. по съкратената процедура. Двамата не се признаха за виновни.

Първоначалната версия за катастрофата в Хитрино беше висока скорост.

На заседанието по делото в Шумен от 15 ноември 2018 г. бе представена тезата, че причината за мащабната трагедия била предизвикана от печка на твърдо гориво.

Релсите в Хитрино не са ремонтирани от 1987 г, твърди превозвачът "Булмаркет"

Релсите в Хитрино не са ремонтирани от 1987 г, твърди превозвачът "Булмаркет"

След 15 години експлоатация е трябвало да се направи ремонт

Другата версия бе, че незаключена стрелка е предизвикала дерайлирането на товарните вагони. Локомотивът и първите пет вагона от композицията минават без проблеми покрай тази стрелка.

През март 2019 г. инженер заяви, че стара цистерна, която е трябвало да отиде за скрап, е причинила трагедията в Хитрино.

"Ако дебелината на стените на спуканата цистерна бе като на другите в композицията, вероятно нямаше да има проблеми", обясни инженер Димов в съда.