Представители на Българско обединение на шофьорите и Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка се обединиха срещу системата "бонус-малус".
Според тях собствениците на МПС в България не са "брашнян чувал" и не трябва да заплащат допълнително за грешките на работещите в КФН.
Шофьорите и инструкторите изразяват недоволството си, че многократно са поставяли въпроса защо в Комисията по финансов надзор се занимават с поведението на водачите на МПС.
По думите им тяхното основно задължение е да осигуряват защита на интересите на инвеститорите, застрахованите и осигурените лица.
На проведени срещи с КФН, представители на шофьорите и инструкторите са подчертали, че Комисията не трябва да хаби ресурс по темата "поведение на водача на МПС на пътя", тъй като има други контролни органи, които да се занимават с тези въпроси.
Те посочват, че КФН е добре да защитава интересите на застрахованите български граждани.
БОШ и СПАМП отбелязват още, че Съвета на бюрата "Зелена карта" е наложил мониторинг върху застрахователните дружества в България.
Според тях това ще доведе до вдигане на сумата по задължителната застраховка ГО и изключване на България от системата Зелена карта.
Двете организации са категорични, че това би накарало собствениците на транспортни фирми да сменят седалищата си и да ги регистрират извън страната. Това щяло да доведе до спад в приходите в бюджета на страната и НОИ.
По думите им потърпевшите ще са само собствениците на автомобили, които са регистрирани в България.
Те допълват, че за последните 8 месеца сумите по премии за сключване на задължителната застраховка Гражданска отговорност са се завишили с около 80%, без конкретна причина.