Комисията за финансов надзор (КФН) вече е започнала общественото обсъждане на наредбата, с която се въвежда системата "бонус-малус", съобщиха от пресслужбата на комисията.

КФН вече е провела срещи и е запознала с наредбата браншови асоциации и неправителствени организации. Целта на тези срещи е в режим на диалог да се чуят конструктивни мнения, които да бъдат отразени в окончателния вариант на системата "бонус-малус".

Маринов се застъпва за системата „бонус-малус“

Маринов се застъпва за системата „бонус-малус“

Цената на "Гражданската отговорност" да се определя от поведението и миналото на водача

От КФН обясняват, че основната цел на системата "бонус-малус" е опазването живота на българските граждани и намаляване броя на пътно-транспортните произшествия.
В съобщението си КФН се позовава на предварителни разчети, които сочат, че 80% от собствениците на автомобили ще плащат по-евтина "Гражданска отговорност", тъй като ще попаднат в бонус-класовете.

КФН пусна за обсъждане системата "бонус-малус"

КФН пусна за обсъждане системата "бонус-малус"

Целта на системата е намаляване на катастрофите

Под 1% от шофьорите ще бъдат в най-високите класове по малус, които предвиждат оскъпяване с 400%. Същевременно е важно да се посочи, че попадането в този клас най-често е следствие на виновно причинена смърт на пътя, обясняват от КФН.

Комисията също така организира кръгла маса, на която ще бъдат поканени всички заинтересовани страни, сред които и ресорните министерства - на вътрешните работи и транспортното министерство.

Младен Маринов иска катастрофите да намалеят до 50%

Младен Маринов иска катастрофите да намалеят до 50%

Пътната безопасност е изключително важна за националната сигурност