Управата на Столична община се опитва да се измъкне от делото срещу увеличението на цената на билета за градски транспорт на 1.60 лева. Това разкри на пресконференция заместник-председателят на СОС от групата на БСП Милка Христова.
Според Христова управляващите в СОС очевидно ще загубят делото срещу новата цена на билетчето, поради което искат да прокарат нова наредба, с която да се измъкнат.
Припомняме, Административният съд в София град отмени Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община. Мотивите на съда - липсата на обосновка за новата цена, най-вече икономическа обосновка. СОС и ЦГМ обаче обжалваха това решение, а делото е насрочено за 25 април 2018 година.
Ако и тогава съдът отмени наредбата, следва старата цена на билета от 1 лв. да бъде върната.

Софиянци отказват да си купуват „незаконни” билети
Пред контрольорите обясняват за решението на съда
Христова алармира, че от публикуван Доклад от група общински съветници от ГЕРБ на страницата на СОС в Интернет се установява, че управляващите подготвят съвсем нова наредба, вместо да правят промени в съществуващата досега. "В тази нова Наредба за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община са запазени цените на превозните документи от старата, обжалвана Наредба, в това число и цената на единичния билет от 1.60 лева и цената на картата от 10 пътувания от 12 лева", обясни Христова.
Социалистката е категорична, че целта на тази нова наредба е да се осуети възможността съдът да върне старата цена на единичния билет за градския транспорт от 1.00 лев и на картата от 8 лева. По думите ѝ по този начин управляващите то ГЕРБ в Столична община "си спестяват неудобството да признаят, че опозицията в лицето на БСП беше права, когато твърдеше, че цената от 1,60 лева е несправедлива, необоснована и няма да насърчи гражданите да ползват градския транспорт, а икономически ще ги стимулира да ползват личните си моторни превозни средства".
Според Христова увеличението на билета е демотивирало софиянци да използват градския транспорт, а вследствие на това се е засилил трафикът на коли, а това се е отразило върху нивата на замърсяване на въздуха в столицата. "Стигнахме до друг парадокс - въвеждането на зелен билет от 1,00 лев и безплатен бял билет".
По думите на Христова въвеждането на новите превозни документи - зеления и бял билет, намаляването на санкцията за нередовен пътник от 200 на 50 лева и правото безплатно да бъде превозван багаж в градския транспорт по никакъв начин не налагат приемане на изцяло нова наредба. "Това се прави само при съществена промяна на обществените отношения, които се регулират с тази Наредба... такива към настоящия момент не са на лице", допълни тя.