Идолът на всички любители на независимото кино Вим Вендерс сложи край на 13-то издание на София Филм Фест с  гала прожекция на последния си филм "Снимки в Палермо", на която лично присъстваше.

В препълнената зала 1 на НДК, снощи, 15 март, Вим Вендерс описа последния си филм като пътешествие на един изморен човек, започващо в родния му град Дюселдорф и завършващо в преминалия всякакви исторически премеждия италиански град Палермо.

Режисьорът разкри, че  заглавието "Palermo Shooting" е ключът към основната сюжетна линия и е игра на думи с двете значения на думата на английски : shoot - заснимам и застрелвам.

Въпреки противоречивите мнения и критиките след представянето на филма на фестивала в Кан, българската публика бурно аплодира историята на преуспяващ фотограф, който се бори със скуката, страховете и демоните си из улиците на Палермо, с апарат в ръка, с който успява да улови образа на Смъртта (в изпълнение на Денис Хопър) и така да я принуди да го преследва и "прострелва".

Преди прожекцията, Вендерс връчи и наградата за фотографския конкурс на тема "София Днес", също тематично обвързан със "Снимки в Палермо".

Турската група Баба Зула отново бе част от тържествената церемония, оцветявайки я с ориенталска мистика и "съседски" закачки.

След края на "Снимки в Палермо", голяма част от гостите на кино-форума, между които и Вим Вендерс и съпругата му Доната, се отправи към Парти Център 4КМ, където беше и същинския сет на Баба Зула. Ориенталски ритми и психаделичен рок, много танци от сцената и около нея, ознаменуваха края на 13тото издание на София Филм Фест.