Александрина Пендачанска и Светлана Донева бяха приети с възторг от австрийската публика и преса, заради участието им в новата постановка на „Дон Жуан" от Моцарт. Диригент бе Рене Якобс, носителят на ГРАМИ за опера за 2004 г. С гласовете на двете наши таланливи оперни дами, постановката се превърна в сензацията на тазгодишния Фестивал за барокова музика в Инсбрук.

Якобс доближи операта до автентичното й звучене отпреди повече от 2 века, когато самият Моцарт дирижира за първи път „Дон Жуан". Дон Жуан пя  младият норвержец Йоханес Вайсер, почти връстник на Луиджи Баси, който на 24 години изпълнява за първи път  ролята в Прага през 1787 г. От друга страна Фрайбургският бароков оркестър свири изцяло на старинни инструменти, отпреди два века.

Рене Якобс се спира на българските сопрана - Александрина Пендачанска за ролята на Дона Елвира  и Светлана Донева за ролята на Дона Анна. Те двете събраха и най-продължителните аплодисменти в залата. За първи път в историята последователно в два дена бяха представени Пражката и Виенската версии на „Дон Жуан".

„Александрина Пендачанска е феноменална като Дона Елвира!", възкликна вестник „Залцбургски новини". В подобен тон седмичникът „Ди Велт" писа: „Сензационна Дона Елвира! Със своята чувствителност, плътен тембър и колоритни височини Александрина Пендачанска прекрасно контрастира на бляскавите и светли тонове на нейната сънародничка Светлана Донева в ролята на Дона Анна." „Изискана Донна Анна с култура в пианисимите и огнено експресивна Донна Елвира.", прозвуча и Австрийската телеграфна агенция (АПА).

За великолепието на операта „Дон Жуан" в Инсбрук спомогнаха и костюмите на световно известния дизайнер Кристиан Лакроа. А режисьорът Венсан Бозард осъществи нов прочит на постановката, в която духът на Командора отива на вечеря у Дон Жуан. За първи път Командорът идва от залата и от страната на публиката призовава Дон Жуан да се покае.

В началото на октомври „Дон Жуан" ще се играе и в Баден-Баден, където телевизия АРТЕ директно ще я излъчи. През ноември Рене Якобс ще направи запис на „Дон Жуан" с Пендачанска и Донева.

Албумът на Александрина Пендачанска Genuine продължава да е сред най-добре приетите класически изпълнения от последните години. В него се съдържат седем арии от опери на Росини, Верди, Моцарт и Доницети, с който певицата се утвърди на международната оперна сцена.