Sony Corp. купува британската продуцентската и звукозаписна компания EMI Group за 2.3 млрд. долара, с което ще се превърне в най-големия издател на музика в света, съобщава Reuters.
Благодарение на сделката японската компания ще разполага с каталог от повече от 2 млн. песни на някои от най-актуалните съвременни изпълнители.
Sony иска да се възползва от големия растеж на бизнеса със стрийминг на музика, който буквално възроди музикалната индустрия.
Ходът се вписва в управленската стратегия на новия изпълнителен директор Кеничиро Йошида да направи постъпленията по-стабилни, след като компанията претърпя сериозна трансформация премести фокуса си от потребителската електроника към забавното съдържание и сензорите за изображения.
"Тази инвестиция в съдържание и интелектуална собственост е ключова стъпка за дългосрочния ни растеж", заяви Йошида.
EMI в момента ръководи 15% от световната индустрия за издаване на музика, който заедно с настоящия бизнес на Sony ще превърне японския гигант в областта на развлеченията и електрониката в лидер в индустрията с пазарен дял от 26%, каза говорител на компанията.
Други основни играчи са Universal Music Group и Warner Music Group.
Според сделката Sony, която вече управлява EMI Music Publishing, ще повиши собствеността си на около 90% от настоящите 30%, купувайки дела на друг основен акционер - Mubadala Investment Company.
"Растежът в дигиталния стрийминг увеличава и приходите от авторските права върху песните, като Sony пeчелейки стойност като мениджър на авторски права, подкрепена от директни сделки с компании като Spotify, Apple Music, Google Play, SoundCloud и YouTube", каза анализаторът на Macquarie Деймиън Тонг.
Стабилен оборот и по-добри печалби
Йошида, който пое ръководството през април, заяви, че стратегията му е да даде приоритет на стабилния паричен поток, като в същото време намали влиянието на нестабилните продажби на игрови конзоли и други електронни приспособления.
В съответствие със стратегията, Sony не даде цел за оперативна печалба на групата в новия си 3-годишен бизнес план, оповестен във вторник.
Вместо това дружеството заяви, че цели да генерира общо 2 трлн. йени (18 млрд. долара) или повече в паричен поток през следващите 3 години, което е с 500 млрд. йени (4.5 млрд. долара) повече от изминалия 3-годишен период.
Игрите и сензорите за изображения ще останат най-големитедвигатели на печалбата.
Печалбата на японския гигант в бизнеса с полупроводници трябва да нарасне до 160-200 млрд. йени (1.44-1.8 млрд. долара) през финансовата година, приключваща през март 2021 г., в сравнение с очакваните 100 млрд. йени (900 млн. долара) за тази година.
Ключът за това ще бъде в разширяването на приложението на сензорите отвъд смартфоните към автомобилния сектор, посочи Йошида.
Оперативната печалба при видеоигрите обаче се очаква да спадне до между 130 млрд. йени (1.17 млрд. долара) и 170 млрд. йени (1.53 млрд. долара), спрямо очакваните през тази финансова година 190 млрд. йени (1.71 млрд. долара).
По това време PlayStation 4 ще се доближи до края на типичния жизнен цикъл на игрова конзола.