Лошите метеорологични условия не позволиха и днес провеждане на операцията по изваждането на кораба "Илинден" от Охридското езеро.
Последно
Близките на загиналите в Охрид се върнаха от Скопие.
Още...
Македонските медии съобщиха, че разследващата комисия е наредила нови подводни снимки на потъналия на 7 метра дълбочина плавателен съд.
Част от снимките, които са направени от експертния екип, са замъглени.
Българският експерт Георги Илиев, член на смесената комисия за установяване на причините за потъването на кораба "Илинден", потвърди, че корабът няма да бъде изваден от водите на Охридското езеро до сряда, предаде МИА.
Припомняме, рано тази сутрин на Охридското езеро започва операциятапо изваждането на потъналото корабче „Илинден", при което в събота, 5 септември, загинаха 15 български туристи.
Решението за изваждането му бе взето след изрично настояване на българската страна.
По този начин най-добре ще станат ясни причините за потъването му, предизвикало трагедията.
По време на анализа е установено скъсано дясно въже за управление на перото, което е основен елемент за управление на кораба. Перото е отклонено на около 20 градуса наляво. Този факт изглежда нелогичен и е във фокуса на разследващите
По информация от днес сутринта на тричленния разследващ екип, изпратен в Охрид от на Министерството на транспорта, все още няма окончателна причина за потъването на кораба „Илинден".
Екипите от Македония, България и Хърватия работят по няколко предполагаеми версии.
Вчера беше извършен детайлен анализ на филмирания подводен оглед на кораба, при който се констатира, че корпусът няма конструктивни нарушения.
Валът е здравот двигателя до винта. Винтът се е въртял до съприкосновение с дъното, за което свидителства и загребната следа в пясъка.
По време на анализа е установено скъсано дясно въже за управление на перото, което е основен елемент за управление на кораба.
Перото е отклонено на около 20 градуса наляво.
Този факт изглежда нелогичен и е във фокуса на разследващите, тъй като подобно изкривяване би отвело „Илинден" към плитчините до брега.
Правителственият самолет Ту-154 с роднините на загиналите 15 българи в Охридското езеро кацна на летището в Скопие. Телата на загиналите български граждани бяха транспортирани до македонската столица, където властите очакват разпознаването им от роднините.
За да се избегнат спекулации и потвърдят разкритията от вчера, по предложение на македонските експерти, днес ще бъде извършен повторен подводен оглед.
До момента версиите са няколко, първата от които - претоварване, тъй като на борда е имало 56 души при норма от 43.
Все повече се налага обаче техническата повреда като причина за потъването.
Български експерти са в недоумение как над 80-годишен кораб е допуснат да извършва плавания и да вози хора.
Почти сигурно е, че „Илинден" не е застрахован в „Лойд" както се твърдеше, а сертификатът му е фалшифициран.
Междувременно стана ясно, че причина за смъртта на 15-те българи, загинали в Охридското езеро, е удавяне.
Това съобщи доц. Станислав Христов, национален консултант по съдебна медицина, пред журналисти в Скопие.
Той уточни, че аутопсията на всички тела е приключила, а повторна идентификация се налага, тъй като роднините на жертвите трябва лично да разпознаят своите загинали близки.
Христов добави, че македонските власти оказват пълно съдействие в работата на следствието.
Физическо лице е организирало превоза на българите до Охрид. На 31-и август Боряна Георгиева от Димитровград сключила договор със софийската фирма „Берти 13 - Алберт Лапев" за използването на автобус.
Същият автобус преди три месеца е предоставен на Алберт Лапев под наем за 1 година от фирмата „Солак тур". Плащанията на наема са извършени ден след трагедията в Охридското езеро. За злополучния курс автобусът е бил застрахован.
naskoraev
на 07.09.2009 в 23:49:14 #20http://www.youtube.com/watch?v=9lUUdYHKXfo (Exclusive video) http://www.youtube.com/watch?v=9lUUdYHKXfo (Exclusive video) http://www.youtube.com/watch?v=9lUUdYHKXfo (Exclusive video)
Staff
на 07.09.2009 в 23:02:10 #19Дано всичко не е провокациа срещу България. Ако си спомняте колко е барутен този балкански район, така че това което стана си е направо претекст за нова воина , в предвид цялата агресивност на Македония към България в послено време....
XASAN
на 07.09.2009 в 21:36:53 #18Наблюдава се интензивно движение на части на Българската армия и дислоцирането им в района на Кюстендил и Петрич.Българските ВВС са увиличили полетите си близо до границата с БЮРМ .
Worv
на 07.09.2009 в 20:06:26 #17Ген. Тошев е кръгЪЪЪЪл идиот. Белгийските фрегати са от края на 60 г. най-старата е произведена 1967 г. Другата е 1970 г. и третата ни е подарена за части тя е от 1969 г. За сведение са мо на гееерала. Един боен кораб може да има много дълъг живот. В бреговата охрана на САЩ имат и 50 г. кораби. Схемата е, капитални ремонти и превъоръжаване на всеки 10 г. Всичко зависи от подръжката. Даже и нов кораб като не се подържа и за 3 до 4 г. е аут. А белгииските фрегати са подържани.
lilana
на 07.09.2009 в 19:30:44 #16Безотговорен!Последно писане: това, че не винаги, когато чета новините, не давам коментар, не означава, че не ги следя.Означава също, че не обръщам внимание на такива като тебе, които се дразнят с повод и без повод. И като си тарикатче от София, какво търсиш тук, във форума, да се пра виш на много отговорен за Македония, като едва ли дори си чел или запознат с историческата действителност. Научи се да пишеш на български и прочети четирилогията на Димитър Талев, тогава заповядай на диспут!А сега , лека нощ!!!
badmin
на 07.09.2009 в 18:58:59 #15Генерал Тошев, любезни генерале оня ден имах честта да се кача на едният от новите кораби и да ти кажа изглеждаше много добре, честно не вярвам да са толкова стари, погледни дизайна през 1938 все още всички правят широкобордни кораби тип "линкор" за справка "УСС Мисури" с много урадейни кули. Тези не са първа младост, но пък концепцията им е от 60-те години
lilana
на 07.09.2009 в 18:51:38 #14Най- мразя да чета на латиница и почти прескачам коментарите. Доколкото знам писането на латиница не е позволено.
lilana
на 07.09.2009 в 18:47:26 #13Ей,Запалянко, той е безотговорен, какво да прави на робота, нали и тук хора трябват? Да поддържат настроението.
lilana
на 07.09.2009 в 18:32:51 #12Вярно е - трагедия има! Всеки ден има такава. Умират хора - при катастрофи, при други нелепи случайности...Не политизирайте нещата! Не правете такива грозни коментари, които просто... болят.Сложете ръка до сърцето си и си представете /не дай, Боже/, че това може да се случи на вас или на ваши близки! Никой не е застрахован от лошото, то идва бързо, за разлика от доброто!!!
USA RULZ
на 07.09.2009 в 17:56:31 #11Междувременно стана ясно, че причина за смъртта на 15-те българи, загинали в Охридското езеро, е удавяне. __________________________________________ Ето това е вече нещо - досега се чудех дали смъртта е настъпила в резултат от натравяне с гъби или от високопланинска болест!
kapitalat
на 07.09.2009 в 17:13:35 #10' Ако мислите да емигрирате в търсене на по-добър живот, можем да ви предложим един съвет: изберете Люксембург, пише румънският вестник Romania Libera.Причината? Гарантираният минимален доход в тази страна е € 1 413 месечно. Тази сума представлява най-големият минимален доход в Европа, получаван от уличните чистачи или шофьорите, според класация, реализирана от европейската статистическа служба Евростат. Холандия се намира на второ място по-размер на минималната работна заплата в Европа с месечен доход от € 1 336, докато Ирландия заема шестото място с минимална месечна заплата от € 1 152. ' Бойко, когато минималната работна заплата у нас стане поне 1000 еуро, тогава може да говорим за екскурзии в чужбина за по 8000 еуро ! А дотогава по-малко говорене и вършене на истинска работа, вкл. и елиминиране на черната икономика /дрога, проституция/ !
Victory
на 07.09.2009 в 15:35:26 #9До "биг папа" - а1..../„Македонија засрамена како и за Спаска“/ Виж там следователю!
rusnache
на 07.09.2009 в 14:33:48 #8ввв, в интерес на истината по света има много кораби и рейсове които са на по 50++ години, но са модернизирани, поддържани и минават строг контрол. Проблема тук е, че контрол няма. И нека това да не ескалира в спор защо тук няма и кой е виновен. Загинаха хора, България е в траур, не е мястото за политически спорове.
rusnache
на 07.09.2009 в 14:05:54 #7Мир на праха на загиналите. Виновните да си понесът последствията и това не е повод за още по-голяма омраза, случва се навсякъде по света.
Victory
на 07.09.2009 в 13:35:19 #6А как ни плюят " добрите македончета"-бедна ви ефантазията!
Victory
на 07.09.2009 в 13:33:26 #5Пуснах коментар за една статия в дигиталния им "а1"-Македонија засрамена како и за Спаска“ и ПРЕДСТАВЕТЕ СИ -ИМА ЦЕНЗУРА! ИЗОБЩО НЕ МИ ИЗЛЕЗЕ КОМЕНТАРА! КАКВО ДА ГОВОРИМ ЗА "НАЖАЛЕНИТЕ" МАКЕДОНЦИ! ДЕТО ВСЕ СИ СЕ ЖАЛЯТ!
Julian
на 07.09.2009 в 11:35:27 #4Изтъкнатите технически повреди немогат да причинят загуба на устойчивост на кораба. Но има съмнение, че горната плуба с пейките е допълнително направена и по проект не е било предвидено да се превозват пътници там. Това влошава силно устойчивостта на кораба.
markov
на 07.09.2009 в 10:09:38 #3Бог да прости загиналите! Като си даваме парите в тоя град-музей на националната ни история, имаме право да изискваме да пазят живота ни! Още повече че местните пет пари не дават за сантиментите ни, а искат само парите ни!
Минувач
на 07.09.2009 в 10:00:34 #2Най-новия кораб, който плува там е 50-годишен. Билети (като документ за застраховка) не се издават.
tоkyo_red
на 07.09.2009 в 09:58:37 #1БОГ ДА ГИ ПРОСТИ И ДА ПОЧИВАТ В МИР