Полицията разследва дали катастрофата между два самолета на летище в Токио може да е причинена от професионална небрежност, съобщава "Ройтерс".
Власти започнаха да инспектират овъглените останки за улики.
Всички 379 души на борда се спасиха по чудо от пътническия самолет Airbus A350 на Японските авиолинии, който избухна в пламъци след сблъсък с турбовитлов самолет на бреговата охрана De Havilland Dash-8 малко след кацане в Ханеда вчера вечерта.
Загинаха петима от шестимата членове на екипажа на самолета на бреговата охрана, мобилизиран заради силното земетресение, ударило западното крайбрежие на страната.
Някога това е бил чест проблем с безопасността, но авиационни експерти твърдят, че подобни сблъсъци или навлизания на пистите са намалели значително с модерните технологии и процедури за проследяване на земята.
Японските власти посочват, че причината за катастрофата остава неясна.
Столичното полицейско управление на Токио разследва дали възможна професионална небрежност е довела до смъртните случаи и пострадалите.
Говорител на полицията заяви, че на летището е създадено специално звено, което проучва пистата и ще разпита замесените хора. Той обаче отказа да коментира дали се разследва евентуална професионална небрежност.
"Има голяма вероятност да е била допусната човешка грешка", заяви Хироюки Кобаяши, бивш пилот на Японските авиолинии и авиационен анализатор.
"Обикновено само на един самолет е позволено да влезе в пистата, но въпреки че е било дадено разрешение за кацане, самолетът на японската брегова охрана е бил на пистата".
На самолета на Японските авиолинии е указано да продължи подхода си към писта 34R в 17.43 часа местно време и е получил разрешение за кацане в 17.45 ч. - две минути преди властите да съобщят за сблъсък на същата писта в 17.47 ч., става ясно от записите от контрола на въздушното движение.
Бреговата охрана отказа да коментира обстоятелствата около катастрофата, включително защо самолетът е бил на пистата и дали е бил неподвижен, или се е движел, когато е настъпил инцидентът.
Самолетът - една от шестте машини на бреговата охрана, базирани на летището, трябваше да достави помощ в регионите, засегнати от силното земетресение.
Освен полицейското разследване, Японският съвет за безопасност на транспорта разследва катастрофата и със съдействието на агенции във Франция, където е построен самолетът Airbus, и Великобритания, където са произведени двата му двигателя Rolls-Royce.
Airbus също изпраща технически съветници, които да помогнат в разследването.
Двете черни кутии от самолета на бреговата охрана са възстановени.