Най-вероятната причина за катастрофата със самолета на авиокомпания FlyDubai, който се разби при кацане на летището на Ростов на Дон, е несработил височинен рул, (аеродинамичният уред, който отговаря за  завъртането на самолета около оста му - б.р.). Най-вероятно той е замръзнал. Това заяви пред rg.ru източник, запознат с разследването.

Преди да кацне самолетът достигнал височина от един километър - 940 м и след това рязко е снижил полета си. Когато височината е станала 270-300 м, той неочаквано започнал да пада на полосата. При това падал по 45-50 градуса със скорост от 325 км/час.

Големи повреди имат "черните кутии" на разбилия се в Ростов самолет

Големи повреди имат "черните кутии" на разбилия се в Ростов самолет

Те имат големи механични повреди, предава

Той практически "забил нос" в пистата. Съдейки по записите между диспечерите и пилотите, в това време екипажът се опитал да оправи ситуацията, но в ефирът имало тишина. Нито сигнали SOS, нито каквито и да са данни за отключване на какъвто и да било прибор не е имало.

Пилотите се опитали да овладеят самолета, но не им стигнало време и сили, за да уравновесят руля, смята източникът. Щурвалът може просто да е замръзнал от рязкото падане на температурата. Нито един от нормалните пилоти не би оставил щурвала в положение на "на автопилот", допълнил източникът.

По-рано в Боинг са имали подобни случаи, които са завършили с щастлива развръзка. В САЩ самолет от подобен тип набирал скорост и в положение "на излитане" рулят на висотата се заступорил. Първият и вторият пилот са успели да го приведат в нужното положение.

Аналогична ситуация, според експертите от Международния авиационен комитет, е имало в Казан през 2013 година.

Три версии за самолетната трагедия в Ростов на Дон

Три версии за самолетната трагедия в Ростов на Дон

55 пътници, сред които три деца и 7 души екипаж загинаха

Ако се сравнят видеозаписите от последните минути на Боинга в Казан и в Ростов на Дон, то става ясно, че има идентичен сценарий. Тогава експертите смятали, че има пилотска грешка, заявил източникът на руското издание. Но на записите от черната кутия ясно се чувал гласът на първия пилот, който питал: "Какво става? Какво става", а другият самописец отбелязвал опита му да върне щурвала в нормална позиция.

Сега експертите очакват какво ще покажат параметрическите данни на Боинг, който падна на летището в Ростов на Дон. Не изключват възможността за аналогична ситуация.