В 15 от 20 проверени детски площадки са установени проблеми, съобщиха от Националната асоциация за защита на потребителите (НАЗП). 

Инспекцията им е била в първата десетдневка от месеца. Те са установили, че едни от съоръженията са с нарушена цялост, на други площадки е имало счупени катерушки, люлки и други.

"Най-фрапантното нарушение беше на детска площадка, находяща се на 20 метра от пясъка", описват конкретен случай от асоциацията.
В нея, за да се качи дете на пързалката, люшкащите се деца трябва да спрат да се люлеят. Ако детето все пак се качи на пързалката, за да се спусне, двете деца, люшкащи се на люлката-везна, трябваше да спрат.

"Констатирайки опасността, родителите се опитваха да пазят децата и да създават ред, но за съжаление това увеличаваше хаоса и напрежението", гласят резултатите от проверката.

За периода на проверката са получени 9 сигнала от потребители, че след напускане на вечерни или нощни заведения и употреба на количество алкохол в норми, са получили световъртеж, главоболие и повръщане.

Екипите, които провериха сигналите, бяха със същата симптоматика и всичко това се случва в заведения, намиращи се в близост до плажовете.

"Опитите ни да се свържем по телефона с председателя на КЗП Димитър Маргаритов, за да го информираме и да подадем сигнал, останаха безуспешни. Не използвахме стандартния начин за подаване на сигнал, тъй като предходният месец от изнесените факти от г-н Маргаритов беше видно, че при 380 оплаквания на потребителите нямаше нито един наказан търговец. За съжаление тези управленски действия на г-н Маргаритов приемат формата на порочна практика", пишат от НАЗП по адрес на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Припомняме, че преди месец той не пожела да спре опасна услуга, която за малко не отне живота на дете, информират от НАЗП. Припомняме, в края на февруари дете пострада сериозно в джакузи. През март от КЗП затвориха надуваема пързалка в Кюстендил заради пострадало там дете.

Според НАЗП, от Комисията за защита на конкуренцията са позволили нелоялните търговски практики да надхвърлят 70% на пазара. "С усмивка от телевизионния екран приемаше поредните сигнали за нелоялна търговска практика, като ни успокояваше, че има нормативна база срещу тях. Но когато нелоялните търговски практики надхвърлят 70% от целия пазар възниква въпросът "добра ли е нормативната база или ръководителят на контролния орган не си е на мястото", питат риторично от НАЗП.

Тъй като нормативната база е хармонизирана с Европейската вторият отговор е доста по-вероятен, обобщават от асоциацията.

"Излъга ни, че ще провери дали всеки потребител е получил компенсация от Топлофикация за аварийното спиране на топлоподаването през студените зимни месеци. Говореше безсмислици относно цената на съобщенията на кирилица при роуминг. Всичко това с цел да отклони вниманието ни от нерешените проблеми, които са в неговата компетенция", изреждат критиките си към КЗП от НАЗП.