50% от стоките в големите търговски вериги да бъдат от български производители.
Това предлагат от политическа партия Обединени земеделци.
„Това е начин да подкрепим родните фермери и бизнеса у нас", заяви председателят на партията Петя Ставрева на пресконференция в Пловдив. По думите й съществува прекалено много спекула по веригата производител-преработвател-търговец, а сметката я българските граждани.
Днес е необходима нова ценова политика по цялата верига - от производството до реализацията на продукцията. Тя трябва да е в интерес на производителите и потребителите, а не такава, която пълни джобовете на прекупвачите, смятат от Обединени земеделци.
Животновъдството у нас ще бъде ликвидирано, ако българските стопани не получат адекватна финансова подкрепа чрез европейски субсидии и национално финансиране.
"Така потребителят ще бъде принуден да консумира само сухи и кондензирани млека и вносни месни продукти", допълни Иван Стоилов - земеделски производител и съветник в община Родопи. Като собственик на животновъдна ферма с 80 крави той изрази тревогите на колегите си в бранша за предстояща тежка зима, предвид цената на фуража. В момента цената на литър мляко струва колкото килограм фураж, отбеляза Стоилов.
От Обединени земеделци посочиха, че забавеното усвояване на средства от еврофондовете, включително и по Програмата за развитие на селските райони (ПРСП), ще се отрази на финансовата рамка за България за следващия програмен период след 2014 г.
Към момента реално разплатените средства са едва около 35% от бюджета на програмата, каза Петя Ставрева. Това изисква прилагането на нов механизъм за ускорено усвояване на парите по ПРСП, категорични са от Обединени земеделци.
boris
на 08.10.2012 в 15:06:51 #5Проблемът на българските животновъди и земеделци е, че те искат да са си само селски стопани и някой друг да им върши останалата работа. Все едно в една фирма за софтуерни продукти да има само програмисти и нищо повече. Е няма как да стане - трябва и маркетингови специалисти и счетоводители и човешки ресурси и търговци и добри мениджъри за да координират синхрона между всички останали и само така тази фирма може да се надява да прокопса. Българските селски стопани знаят само понятието "изкупна цена" и това са единствените им бизнес умения. И постоянното подозрение, че прекупвачите ги мамят и лъжат. Докато не започнат масово да се кооперират и в кооперация да си назначат изброените и неизброени горе необходими хора и длъжности, винаги ще се чувстват прецакани и недооценени. С търговските вериги някой трябва да се договаря за да има български стоки за "гражданята" и добро заплащане за селяните. Някой трябва да работи за да разбира какво и къде и на каква цена се търси, за да не си изливат млякото пред парламента или да си хранят прасетата с дини. Тази работа в момента я вършат "прекупвачите". Като на земеделците не им харесва да си напънат акъла да си я вършат те.
lokster
на 08.10.2012 в 14:07:35 #4"50% от стоките в големите търговски вериги да бъдат от български производители" --- ПРОТИВ! Българските производители многократно доказаха че са "хитреци" и се опитват да заобикалят изискванията за качество (а и не само тях). Съвсем просто е - ако стоката им е хубава, хората ще я купуват! Няма нужда държавата да се меси и да задължава веригите да продават българска продукция. Нека потребителите сами изберат това което им харесва повече.
Янакиев
на 08.10.2012 в 13:06:30 #3Твърдо ЗА, но само при условие че могат да се справят като качество и цена под тази на вносните. Със сигурност обаче митото на продукцията от Турция трябва да се вдигне 2.5 - 3 пъти за да се спре деструкцията на БГ пазара. .
griffin
на 08.10.2012 в 12:57:08 #2аз па не щъ "български стоки" а земеделците колко се пишат 17 или 111
ща ви набъ пророко пак 
boris
на 08.10.2012 в 11:56:06 #1А българските земеделци защо не се кооперират и да започнат сами да си доставят стоките на големите вериги без прекупвачи?