Инициативният комитет за бойкот на търговските вериги подкрепят инициативата на Министерството на земеделието и храните (МЗХ) за "Великденска кошница". Това съобщават от пресцентъра на комитета.
Но въпреки инициативата на МЗХ, която е подкрепена от отделни супермаркети и малки магазини, предимно в провинцията, и се провежда в периода 11-19 април, до този момент обаче нито една от големите търговски вериги не е предложила на своите клиенти "Великденска кошница". Всъщност цените на основни хранителни продукти са нараснали с близо 8%, посочват инициаторите на бойкота.
Според комитета парадоксът тук е, че "в собствените си страни чуждестранните вериги имат великденски промоции, докато в България те отказват да се включат в социалната инициатива "Великденска кошница" и така демонстрират скандална липса на съпричастност".
От МЗХ са заявили, че ще считат за успешен този социален експеримент, ако преди Великден поне не се покачват цените в магазините, но Инициативният комитет за бойкот на веригите подчертава, че не споделя тази примиренческа позиция и призовава търговските вериги да формират "Великденска кошница", в която цените на хранителните стоки да бъдат сериозно намалени, както са намалени в Германия и Австрия.
В противен случай инициаторите ще смята, че "чуждите търговски вериги ни третират като "втора категория потребители", което според комитета и "недопустима дискриминация", срещу която отново ще се реагира с бойкот.