300 млн. лв. годишно губи държавата от осигуровки и данъци поради липса на Закон за регистрация на автосервизи, съобщи на пресконференция председателят на Съюза на автосервизите в София Емил Германов.
За последните няколко месеца в страната се създават сдружения за саморегулация на лицензирани сервизи, настояващи за промени с цел адекватно действие на сектора.
Представителите от цялата страна са изготвили Меморандум със своите искания и конкретни предложения за постигането на равноправни трудови условия за автосервизите.
Самите организации са изготвили проект на закон за допълнение на Закона за движението по пътищата, който има за цел узаконяване на дейността на автосервизите чрез въвеждане на задължителен регистрационен режим.
За момента на територията на София има над 4500 нерегламентирани автосервиза, като в цялата страна бройката им възлиза на над 50 хиляди.
Без наличието на закон за тяхната регистрация не могат да бъдат налагани санкции при нарушение на основните трудови принципи. В тези сервизи не се дава гаранция за извършените ремонти и при инцидент не може да се потърси отговорност от хората, обслужили автомобила.
Според данни на КАТ за тази година 25 % от ПТП са вследствие на технически причини, което подчертава важността от въвеждане на закон за регистрация на сервизите.
Мартин Панов, представител на автомонтьорите в Русе разясни, че на места се предлагат по-ниски тарифи за ремонтни услуги, които не само подбиват законния пазар на този тип дейности, но не гарантират стандарт за безопасност на автомобилите. Докато няма контрол не може да сте сигурни, че не се употребяват стари части за ремонт, категоричен е Панов.
Ние не искаме да убием малкия бизнес, вместо да закриват малките сервизи, ние искаме само да се легитимират пред властта и пред бранша, добави той.
Кирил Кирилов, заместник-председател на браншовата организация за София допълни, че сервизи са отваряни в неуместна близост до детски площадки и спирки, и така въглеродните емисии от изгарянето на отпадъци и фреона от климатичните системи се дишат от граждани. В години на криза ние ценим клиентите още повече и гарантираме, че законът ще е и в тяхна полза, защото е тясно свързан със сигурността им, обяви Кирилов.
По думите му всички сервизи трябва да отговарят на еднакви условия за трудова практика, за да е равнопоставен бизнесът и да има добра конкуренция.
Според данни на Браншовите организации в България има около 4 милиона регистрирани автомобили, като колите втора употреба са близо 10 пъти повече от новите автомобили. Тези цифри са ясен показател колко важен е качественият ремонт на автомобилите за безопасността на движението по пътищата.
Специалистите съобщиха, че на 24 септември са изпратили изготвен Меморандум с предложенията си както до транспортния министър Ивайло Московски, така до премиера Борисов и столичния кмет Йорданка Фандъкава, и се надяват на активно отношение от страна на властта.
chistacha
на 14.10.2012 в 20:52:03 #3дянков иска да изде всички даньци но ови не може
bobbi_Mk
на 12.10.2012 в 16:52:07 #2Ако е въпросът до данъците, което е правилно, всеки бизнес да участва със вноска в държавната хазна... То начинът отдавна е измислен в Англия, САЩ... без да се усложняват с излишни регистрации и позволителни режими бизнесите! Просто един кочан с квитанции и всеки клиент да изисква квитанция за извършена услуга (платена сума). Това е.
bobbi_Mk
на 12.10.2012 в 15:22:16 #1Стига закони и закончета, които регламентират монополите. Нека пазара сам решава. Нека съда търси отговорност за неправилните ремонти. Нека хората сами избират. Това е ПАЗАРНА икономика, а не ЗАКОННА икономика! Колкото по-малко закони, толкова по-добре за държавата, икономиката и бизнеса.