60 общини у нас вече нямат превозвач, а средностатичстическият автобусен парк в страната е на възраст 28 години. Дори в африканските държави автобусите са по-млади, коментира Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи пред БНР.

"Браншът на автобусните превози за последните три години е намалял наполовина, има нулеви инвестиции. Това са съвсем директни индикации, че нещата не вървят добре", заяви Константинов.

Според него "Основният проблем в бранша е сивият сектор. Споделените пътувания са само част от проблемите, трупани с години. Те просто преляха чашата", увери Константинов. Споделените пътувания според него се нуждаят от комплексно решение, защото превозните средства, с които те се извършват, не са класифицирани за превоз от типа автобусен. Те не подлежат на контрол от органите на ДАИ, а попадат в ресора на МВР. В същото време дейността, която извършват, има допирни точки с Министерството на финансите, уверяват от бранша.

"Автобусите ни пътуват полупразни през цялата седмица. Един, двама или трима пътници не могат да обезпечат дори косвените разходи по пътуването, камо ли тол таксите за дадената дестинация", разказа още Константинов.

Той е категоричен, че всякакъв вариант за изчисляване на тол таксите, който би натоварил бюджета на автобусните превозвачи, е неприемлив. "Най-лесно е да се калкулира различна цена, въпросът е кой може да я понесе", каза Ивайло Константинов.