60% от пълнолетните българи са консумирали бира поне веднъж в седмицата, показва проучването на агенция „Синовейт" за информираността и нагласите към бирата.

В анкетата са участвали близо 1000 души от София, Благоевград, Стара Загора, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана, на възраст от 19 - 69 години. От тях 50,7% са мъже и 49,3% - жени.

От всички анкетирани 11% са предпочели бирата минимум веднъж на ден, за други 9% бирата е била неизменна част от менюто средно между 4 и 6 пъти на седмица, а 18% от ценителите на пивото са го консумирали средно 3 пъти в седмицата.

Според представителната извадка най-лоялни потребители на бира са българите между 30-39 години, семейните и активно работещи.

Нараства процентът на българите, които разпознават бирата като 100% натурален продукт, показва още проучването на „Синовейт", направено през месец септември. То отчита как се променят информираността и нагласата на българите към кехлибарената напитка след старта през април на първата информационна кампания за българската бира, организирана от Съюза на пивоварите.

Традиционно бирата се възприема най-вече като нискоалкохолна напитка - 77% от всички фенове знаят, че тя е с ниско алкохолно съдържание.

Освен тази характеристика на кехлибарената напитка, с няколко пункта се е увеличил и процентът на българите, които са запознати с научно доказания факт, че бирата е с ниско съдържание на калории и при умерена консумация от нея не се пълнее.