70 милиона лева държавна помощ е необходима за БДЖ, за да се справи с кризата и да не се наложи закриването на нерентабилни линии на влакове.
Това съобщи генералният директор на компанията Антон Гинев, цитиран от БНР.
От своя страна министърът на транспорта Петър Мутафчиев каза, че ако се закрият линии, това би спестило около 6 милиона и 500 хиляди лева, като не се знае колко ще струва след време подновяването им.
bateemo
на 08.05.2009 в 12:43:39 #9БДЖ има ненужно голяма администрация, от там може да се спестят доста пари. Да не говорим че в компанията се наблюдава огромна липса на професионализъм - значеше се че Кремиковци ще бъде закрит, но не се направи стратегия за компенсиране на загубите, последвали от намаляването с 60% на товарните превози. В БДЖ се краде като за последно - има далавера с вагони, потдръжка, редполагам и гарите.. Докато това не спре, никога няма да излезнат от кризата, най-много и тези 70 мил. лева да изчезнат! Интересно как частната компания за ЖП превози до скоро увеличаваше вагоните и не се оплакваше, а БДЖ само искат пари и крадът! Въпросните нерентабилни линии често са единствен превоз на хората в отдалечените райони, но за да ги потдържат БДЖ и сега си полуават субсидии. Нещо за хората с камионите и автобусите - напук на всякаква логика, често излиза по-евтино да се ползват камиони за превоз на стоки, за това може да се търси обяснение само в ценоразписа на БДЖ. А за автобусите - често са по-удобни и бързи и ги няма ромските елементи.. А те си плащат данъци, винетки, акциз на горивото което използват и тези пари трябва да отиват за ремонт и потдръжка на пътищата!
бедежельо
на 07.05.2009 в 20:12:45 #8Кофти "матряла" е най-вече в министерството и в ръководството на железниците. От къде обаче по добър материал - не знам . И кой трябва да го почисти пак не знам. С какви средства - хич. Нещо като Пиночет може би ни е нужно. Без кръв тези работи май не се оправят.
tranquiler
на 07.05.2009 в 20:03:00 #7Първоначално натрупаните капитали отдавна се изхарчиха за возилца.
бедежельо
на 07.05.2009 в 20:01:03 #6Да. Като че ли състоянието на железницата в БГ е резултат наистина на някаква унищожителна стратегия. Живеем просто в епохата на първоначалното натрупване на капитали. В БГ обаче тази епоха едва ли ще има край. Хората обаче трябва да се досетят ,че виновните за изгорелия вагон и за жертвите по шосетата са едни и същи. И това не са тези с петстотинте лева.
tranquiler
на 07.05.2009 в 19:50:54 #5На БДЖ му е нужно да се изчисти от кофти матряла отвътре и едва тогава да планира каквото и да е.
Юлиан-3
на 07.05.2009 в 19:46:10 #4мислят,мислят....знаеш ли колко още има за крадене?....
бедежельо
на 07.05.2009 в 19:29:54 #3Трябва да се намали администрацията в железниците, а не да се закриват линии. Не са проблем хората с по 500 лв заплата, а тези с по-големите заплати. Но най-виновни са в транспортното министерство. От тях зависи политиката на железницата. Те назначават директорите. Те и създават условията железницата да е губеща. Вместо 40000 да си изкарват хляба в железницата, сега няколко частника с автобуси и камиони прибират печалбите и трошат шосетата. Но виновни за дупките и убитите няма.Не знам кой трябва да помисли за "войната по пътищата", за екологията и за социалната справедливост. Така както се крадеше от "Кремиковци" така се краде и от железницата ,но никой не обръща внимание . За транспортна стратегия в България никой не е мислил в последните 20-30 г.
petran
на 07.05.2009 в 19:05:14 #2Нерентабилни линии да се закриват - а не да харчат пари за тях! Това държавни служители - много прости хора - ама за 500 лева заплата - така е! И аз не бих стоял в мин на транстпорта! Ше ми харчат милиони за да запазят работата на 50 човека - до вземат да им разделят тия милиони на тия 50 човека - вместо да ги крадат! Мойте данъци неща да ходят там!
SAMO LEVSKI
на 07.05.2009 в 19:02:57 #1Напротив, трябва да се закрият нерентабилните линии!