Американска компания щяла де инвестира над 9 милиона лева за построяването на предприятие за авиокомпоненти за гигантите „Боинг" и „Еърбъс" край София. Те щели да строят завод за части за самолети, съобщи Нова телевизия.

Ретроспекция показв, че през 20-те години на миналия век е създадена държавната аеропланна работилница в Божурище. По-късно са изградени фабрики в Ловеч и Казанлък. Производството на самолети у нас продължава до 1954 г., когато се закрива. За този период от български конструкторски екипи са проектирани 40 прототипа и са произведени около 1000 самолета. Днес това се възражда.

В цеха ще се произвеждат части за управление на горивната система и задвижващите механизми, като задкрилките на крилата и опашния сектор. Цехът от 2000 квадратни метра ще се намира до софийското летище.

Сред клиентите, които ще използват нашите части, са „Боинг", „Еърбъс", „Бомбардие" и „Ембраер".

Подобна търговска сделка може да бъде осъществена с авиоремонтния завод "Летец", който е на министерството на отбраната, заявиха за news.bg близки до военното ведомство.

Депутатите безсилни пред багерите на летище Божурище

Депутатите безсилни пред багерите на летище Божурище

Машините унищожавали историята на страната

Вероятно не става дума за търговска сделка със завод "Летец", а за износ на производство, предполагат цивилни експерти.

Припомняме, преди години бе закрито летище Божурище - бивш главен авиоцентър на България. То бе военно, гражданско и спортно летище, с аеропланно училище и аеропланна фабрика.

Намира се в южната част на град Божурище, на 4 км. от София и на 2 км югозападно от международен път Е80.

ГЕРБ бранят летище Божурище от културния министър

ГЕРБ бранят летище Божурище от културния министър

Разкритикуваха решение за изграждане на Музей на авиацията

Несъществуващото вече летище Божурище е обявено е за паметник на културата, отразяващ цялата история на българското въздухоплаване през първата половина на 20-ти век. Това е първостепенното българско летище от възникването на авиацията в страната до появата на реактивните самолети. Стилизираният образ на летището е включен като част от герба на Божурище.

През 2005 г. военният министър Николай Свинаров ликвидира летището и подготви терена и сградите му да бъдат предоставени на международната компания "Индустриален парк София", чийто мажоритарен собственик е италианската инвестиционна банка "Финанциария Интернационале", гласи публичната информация. Сделката бе довършена от следващия военен министър - Веселин Близнаков.

Въпреки множеството инициативи на депутати от различни парламентарни групи летището да бъде запазено като резервен аеродрум за кацане при сложни метеорологични условия или за трениране на млади пилоти, усилията им бяха безуспешни.