Пропуснатите ползи за България от неприемането ни в Шенген по суша са огромни. Над 1 млрд. лв. са директните загуби за икономиката. Загубените приходи за бюджета пък са 300 млн. лв.

Това заяви на пресконференция в БТА Николай Рашков, българският представител в Работната група на ЕК по темите на транспорта. Той и представители на Съюз на международните превозвачи представиха данни за загубите на България от частичното членство в Шенген.

Председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков заяви, че сухопътният Шенген е една от най-дискутираните теми в бранша. По думите му проблема не търпи отлагане. Той изтъкна, че само на ГКПП-Дунав мост - Видин, където минава по-голямата част от товарния трафик, транспорта губи над 200 млн. лв.

Николай Рашков подчерта, че на някои от граничните пунктове превозвачите чакат по два дни в пиковите периоди. Според него това води до директни и индиректни загуби за производителите. По думите му това прави и шофьорската професия по-малко атрактивна.

Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев заяви, че очаква институциите да припознаят темата и да предприемат активни действия за решаването на проблема. Той очаква след изборите на 9 юни в европарламента да отидат хора, които разбират от транспорт и които ще защитават българските интереси.

България и Румъния официално влизат в Шенген по въздух и море

България и Румъния официално влизат в Шенген по въздух и море

Но за сухопътните граници остава същият граничен контрол