Потребителите на ЧЕЗ дължат около 74 млн. лв. и голяма част от тях може да се окажат със спрян ток. Тази сума е по-голяма от годишния обем на инвестиции на компанията.

Ръководството декларира решението си да използва всички законови средства за събиране на просрочените задължения, включително съдебни дела и прекратяване на захранването.

"Вече се обърнахме къмДКЕВР и получихме тяхното уверение, че ще застанат зад всички наши действия, които са съобразени със закона и целят да защитят правата на коректните клиенти", каза Кремена Стоянова, изпълнителен директор на "ЧЕЗ Електро България", цитирана от Money.bg.

На всички клиенти, чиито задължения са просрочени, се изпращат напомнителни писма, в които те се приканват да погасят своите задължения или да се обърнат към някой от центровете за обслужване на клиенти за подписване на договори за разсрочено плащане на задълженията.
Клиентите, които са оставили телефони за връзка, получават и обаждане с цел да им се напомни за задължението.

Таксата за повторно включване в случаите на неплатени сметки трябва да бъде висока, за да има дисциплиниращо действие и да напомня на абонатите за техните задължения. От разпределителя посочват, че не разбират мотивите, с които ДКЕВР налага „цена на услугата" за повторно включване, която е под себестойността й.