Има увеличено търсене и пазаруване онлайн. Това заяви в сутрешния блок на БНТ Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България.

Тя обясни, че през цялата година в Европейския потребителски център има жалби с онлайн пазаруването, има леко засилване, но не било драстично. Няма оплаквания срещу куриери, а срещу определени търговци, които са закъснели с пратката.

Като пазаруват онлайн потребителите трябва да бъдат внимателни, да си "напишат домашното" и да бъдат отговорни към всяка една покупка. Трябва да се провери на първо място търговеца, кой стои отсреща и дали има фирма, поясни Спасова.

Другите знаци, които трябва да се погледнат са свързани с визията на онлайн сайта. Следващото много важно, което трябва да се наблюдава са цените на стоките.

По думите на Спасова, когато потребителите пазаруват през платформи трябва да бъдат внимателни и да гледат през кого пазаруват - дали през платформа или с дадена фирма. Всеки продукт с някои изключения могат да бъдат върнати в рамките на 14 дни, като условието е да не бъдат използвани. Някои търговци предлагат по-дълъг срок, но срокът със сигурност не трябва да бъде по-малък, подчерта Спасова.

Потребителите първоначално трябва да бъдат запознати с характеристиката и цената на продуктите. Тя призова хората да бъдат внимателни, когато пазаруват онлайн.