Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) провери кабелния оператор, който в изпратени съобщения до своите абонати уведомява за бъдещо таксуване на непоискана услуга, съобщи БНР. Ако абонатите поискат да се откажат от услугата, от тях се иска да изпратят своето ЕГН. 

КРС проверява сигнал за разпратени есемеси от кабелен оператор

КРС проверява сигнал за разпратени есемеси от кабелен оператор

В случая са нарушени два закона, обясни председателят на КРС

След проверка на КРС стана ясно, че кабелният оператор ще предоставя спортния пакет след 31 март само ако клиентът желае и след като заплати съответната месечна такса.

От Комисията за регулиране на съобщенията съобщиха, че ще следят дали се спазват поетите ангажименти. Ако има нарушения, ще има и предвидени глоби.

Съгласно действащото национално и европейско законодателство, доставката и таксуването на непоискана услуга е забранено, както и това да се изискват лични данни за услуга, която не изисква предоставянето им, припомнят от регулатора.

От друга страна, предоставянето и таксуването на електронни съобщителни услуги, включително и пакети с телевизионни програми, може да стане само след заявка на потребителя. В случай че той не заяви съгласие да ползва дадената услуга, тя не трябва да му се предоставя.

Позициите на трите държавни институции, ангажирани с казуса, са еднакви. След промоционалното предоставяне на спортните канали от следващия месец абонатите ще трябва да са заявили желанието си, за да ги гледат и съответно да са реагирали, ако не желаят да ползват услугата.