"Съвременната парадигма на 21 век е парадигмата за устойчиво развитие." Това заяви регионалният министър Николай Нанков на семинар, посветен на темата за устойчивата градска среда.

Според Нанков екологичният баланс е трудно постижим. Въпреки това енергоефективният транспорт придобива все по-голяма популярност в градската среда. Девет от десет жители на ЕС смятат, че трябва да се оптимизира трафикът, поясни министърът.

Според Нанков обаче концепцията за устойчива мобилност отива отвъд проблемите с трафика. 
В продължение на два програмни периода Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) работи за устойчиво развитие и интегриран градски транспорт. Близо половин милиард лева са инвестирани в удобен, екологичен и ефективен градски транспорт. Вложени са евросредства във велоалеи, паркинги и др.

По думите на Нанков амбицията на ведомството е да продължи инвестирането в устойчив градски транспорт и увеличаване на пътниците, които ползват градски транспорт. Николай Нанков поиска и култура на придвижване на българските граждани.

"Транспортът на стоки и лица е залог в нашето време", коментира от своя страна и френският посланик у нас Ерик Льобедел.  

25% от въглеродните емисии в световен план идват от транспорта, посочи той и допълни, че градският транспорт е от съществено значение. Според него трябва да се въведе веригата на мобилността.

Френска компания продавала вече над 6 000 автомобила, зареждани с електрически батерии. Екологичната индустрия във Франция генерирала редица работни места в същото време.

В заключение френският посланик ни похвали, че сме запазили трамваите и тролеите. Той дори ни съветва да развиваме електрическия транспорт. Льобедел ни похвали и за синята, и зелена зона в столицата, където едно паркомясто можело да се запази с един СМС.